Kirre
Trådstartare
Jag hängde med en kompis 7-åriga barn i veckan och vi pratade om allt möjligt. Vid ett antal tillfällen reagerade jag dock på att hen pratade om sig själv i tredje person, dvs sa sitt namn istället för jag. Det var inte alltid utan hände väl tre, fyra gånger under någon timme. I övrigt upplevde jag inget konstigt utan jag tror att hen pratade normalt för sin ålder. (Jag vet dock inte då barn inte generellt ingår i min umgängeskrets så jag har inget direkt att jämföra med.)
Någon som har koll på om det är helt normalt att fortfarande vid denna ålder prata om sig själv i tredje person? Vid snabb googling utan några superbra träffar så nämns 3-4 år som slutålder för att göra det.
Ska jag nämna något för föräldrarna? Självklart inte i någon ifrågasättande mening utan mer i förbifarten, de kan ju vara medvetna om det. Jag hajjade ändå till och det kändes konstigt.
Någon som har koll på om det är helt normalt att fortfarande vid denna ålder prata om sig själv i tredje person? Vid snabb googling utan några superbra träffar så nämns 3-4 år som slutålder för att göra det.
Ska jag nämna något för föräldrarna? Självklart inte i någon ifrågasättande mening utan mer i förbifarten, de kan ju vara medvetna om det. Jag hajjade ändå till och det kändes konstigt.