Aha, hm, jag tror att som mycket småborgerligt uppfostrad så går alla de "manliga" beteendena fetbort för män också för mig. Dvs det är så vidrigt att spottas (bli för full, snusa, kissa på ett hus, osv osv) att det gör mig ingen skillnad om det är en man eller kvinna som gör det, jag hoppar till oavsett. Det är liksom bara ouppfostrat.
Då menar jag alltså beteenden inte arbetsuppgifter, det finns jättekvinnliga och manliga arbetsuppgifter, som motorsågar och fiskrensning. (bortsett från att på sommarstället när jag var liten gjorde kvinnor och "barn" (barn=farmors söner med respektive och barnbarn) allt medan farfar läste tidningen.)
Vad jag egentligen menar är. Det kan väl inte var så många som hänger upp sin könsidentitet på beteende? Dvs om jag inte tjöt när jag såg en mus vore jag inte kvinna just då. Sambandet är väl omvänt när jag var liten ficka lärde mamma mig att jag ska vara rädd för möss -därför är jag det, på riktigt, dvs inuti livrädd, inte låtsasrädd för att verka kvinnlig i ögonblicket.