Spotlite Lobell avkomma!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Mandiiz
  • Startdatum Startdatum
M

Mandiiz

Hej , där jag praktiserar ( Stall Benny Nilsson ) finns de en liten 2 årings märr efter Spotlite Lobell , hon är inte stor.
Vill höra om de är vanligt att han får små avkommor & om de är någon som har en avkomma efter honom ? Gärna bild då :)
Jag gillar henne extremt mkt , hon har snygg modell & vackert huvud.

Släng gärna upp en bild på honom om ni har de :love:

Sv: Spotlite Lobell avkomma!

JAg har ett sto efter honom (hästen på min avatar). Köpte henne som föl. Hon var liten länge och först när hon var tre år började hon vara en "normalstor liten häst". Hon växte till dess hon var 4,5 år och idag är hon 159 cm över manken.

okej ! trevligt och höra att de faktiskt finns större avkommor efter honom.
Kan slänga upp en bild på B.T Rich som hon heter , hon kan knappt vara dryga 1.50 cm i mankhöjd!
Har hört att de flesta spotlite avkommor kan man se att de är efter honom !
Har funderar på varför ? Är de p.g.a att de är små till växten som unghästar eller?

26849344.jpg

Gud vad söt :)
De där med utstråling , de har B.T med.
De verkar som de flesta avkommor efter honom har de!
Har kikat omkring lite nu (:

Här är en liten (runt ponnymått, max 1,50) och framgångsrik avkomma till Spotlite. Vet inte om han lämnar litet generellt, men uppenbarligen kan de vara små och bra :laugh:

Pappa bestämde sig idag för att köpa en Spotlite Lobellare. Hon är också liten, enligt uppgift 149cm hög... Förresten, hur är "era" i humöret å hantera? Om min data bara hade velat lägga upp en bild hade jag gjort det haha

Min har alltid varit en snäll häst men lite "bufflig" och kanske lite mer som ett kallblod brukar vara. Hon var däremot en :devil: att ha i vagn. Försökte i två års tid efter inkörningen att vid varje träningspass slå sig fri....
Andra travbekanta som haft flera Spotlitemärrar säger att de ofta är hårda, tuffa och delvis besvärliga. men springer de bra, so what... :rofl:
En del hingstar och valacker har också knepigt beteende ibland men det yttrar sig inte på samma sätt.
Givetvis finns det Spotlite-ungar som bara är snälla också men till viss del bör de nog ha lite humör för att bli riktigt bra löphästar.

haha okej...

ja hästen är nu hemma och lite speciella men snäll, hotar bara, men gör inget. lite låtsas tuff bara :P bara man inte pillar på bakbenen i tid å otid så går det bra :)

Jag har en 17-årig fröken efter Spotlite Lobell som är ca 146 cm. En mycket bestämd och ranghög dam är det, med åsikter om hur det mesta ska fungera utan att för den skull vara dum.

Jag har en 17-årig fröken efter Spotlite Lobell som är ca 146 cm. En mycket bestämd och ranghög dam är det, med åsikter om hur det mesta ska fungera utan att för den skull vara dum.

har också en 17-åring...sto e S.L samma beskrivning som ovan flockens ledare :) har gått bra tider o tjänat in närmare 200 000. tror hon fortfarande
är 5-åring på bana när vagen åkte på i sommras.... en lugn runda i skogen.... vaddå jag vill springa....
men en ängen att hantera väntar nu AMER I CAN föl om ett par veckor.
HON ÄR MIN ÖGONSTEN (bild-min avatar)

Stallet där jag har min praktik finns det en Spotlitare .. han är riktigt snygg, men mini. Jag har ingen exakt mankhöjd på honom, men tippar på att han är runt 150 nånting, men han är fruktansvärt läcker :) Lätt och superfin i kroppen, jättevackert huvud, pigg och stark att köra men absolut inte dum. Han är jättetrevlig att hantera och supersnäll för att vara hingst.

ue. Choctaw Brave (US)
13dec038.jpg

DSC01947.jpg

Jag har en märr efter S.L som är som ni beskrivet era typ. hotar, är tjurig och mycket bestämd. Men innerat inne är hon snäll och ganska stabil. Aldrig riktigt gjort något. Hon är ca 160 så är väl inte så liten. Ska förhoppningsvis ut i år på banorna som 6 (!) åring. Vi hållar tummarna. :)
Hos lähdekorpi har dom en liten spotlite lobell hingst vid namn zanzibar man. runt ponny mått kanske. jättesöt :)

Finns en Spotlite Lobell-avkomma i vårat skolstall. Ganska knepig häst. Rädd för det mesta och passar/galopperar hellre än travar. Men han är iaf fin att kolla på ;)

21206_1237135977_35169825.jpg

Min travare är efter Spotlite Lobell, hon är inte heller speciellt stor, runt 155 cm.
Slänger upp några bilder eftersom det fanns visst önskemål om det.

Hon är den snällaste häst man bara kan tänka sig och gör allt man ber henne om, har aldrig en dålig dag, är aldrig på dåligt humör. Kan däremot vara ganska grinig mot andra hästar, framförallt hästar som är mindre än henne :p

26551588.jpg

26551615.jpg

26551629.jpg

Jag har en avkomma från honom :D Hon har tyvärr avslutat sin tid på banan pgr hamnat fel. men är inget fel på henne . Så hon får bli hopp häst i stället och ska trodligen ta föl som får trava istället .Hon trivs med att hoppa :) och är väldigt duktig. Hon är endast 7 år och ungefär 154 cm.

systemkamera20april467.jpg

systemkamera20april583.jpg

systemkamera20april557.jpg

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Ekonomi & Juridik Jag har ett bete jag hyr, jag står själv för gödning och betesputs (ca 2 ha). Tidigare i sommar sökte jag sällskap till min häst då...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 811
Senast: Görel
·
Hundavel & Ras Hej alla bukare! (Ja, detta är tyvärr en till rastråd ;)) Läget är sådant att jag är på jakt efter rasen för mig, eller nått sånt, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Explorer
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka