Sportsligt..?

B

Binsan

Nå, tycker ni att det ligger en fin moral i att mångmiljonärer får idrottsstipendium för att utvecklas som ryttare?

Känns smått barnsligt att de kan få 2000 kr i träningsstipendium.. jag tycker inte man enbart ska gå på resultat, en väl förspänd ryttare som verkligen vill lyckas gör ju gärna det med rätt hästar o tränare....:mad:

men men jag är ingen besserwisser...:D

Sv: Sportsligt..?

Även rika människor kan vara duktiga och talangfulla ryttare, och det är lika sportsligt att ge dem stipendium som någon annan.
Även om pengarna kanske inte behövs så är det ju väldigt sporrande att få.
Om nu inte de som har mycket pengar skulle få stipendium, var ska gränsen gå, vem är en ryttare som bara fått framgång pga. pengar och vem är inte det? :smirk:

Även om man är rik så kan det vara väldigt roligt och sporrande att få ett stipendium, ett tecken på att man är på väg ått rätt håll. Även fast man är rik så behöver man få uppmuntran, rik som fattig blir lika glad.

Binsan skrev:
Nå, tycker ni att det ligger en fin moral i att mångmiljonärer får idrottsstipendium för att utvecklas som ryttare?

Känns smått barnsligt att de kan få 2000 kr i träningsstipendium.. jag tycker inte man enbart ska gå på resultat, en väl förspänd ryttare som verkligen vill lyckas gör ju gärna det med rätt hästar o tränare....:mad:

men men jag är ingen besserwisser...:D

Det tycker jag är väldigt sportsligt att dela ut det till den som uppfyller de kraven, och då inte titta på dennes ekonomiska bagrund, att det är talangen som gäller, att pengarna inte har någon betydelse i sammanhanget så har nog utmäkelsen det och varför inte kunna förunna en person som har pengar det?

Avundsjuk eller?

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
5 208
Senast: krek
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 056
Senast: AW
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 597
Gnägg Vi har passerat 2000 inlägg så jag börjar en ny tråd. @kryddelydd och @Cilva Jag tycker det är en intressant diskussion om mål och...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 426
Senast: Darkie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar