Sport-top vid amning

Ajda

Trådstartare
Kan man ha en sport-BH när man ammar?

Den trycker ju liksom till brösten lite mer än en vanlig top. Men det är inga direkta skarvar som skaver och skär in i brösten.
Det är mjölkstockning jag är orolig för.

Sv: Sport-top vid amning

Nej jag tror inte det är smart.

Brösten ändrar storlek så mycket och sportBH:n ska ju vara stum.

Jag har själv använt liknande lösningar, men då i mindre "fast" material, tex Sloggis "trä-på-BH" som liknar en sporttopp.

SS08_0089_1_Zoom.jpg

Jag vet inte men för mig gick det hyffsat,
visst blev brösten hårda men det fungerade ändå någorlunda ok.
Hade den i och för sig inte så jätte långa stunder, utan försökte byta direkt efter träning/ridning.Men jag kan tänka mig att Silverkjedjans förslag är lite vettigare ;)

Misstänkte att det inte var smartaste lösningen.
Men amningsbharna är sådär och enkla bhar utan byglar eller vaddering håller inget på plats, varken bröst eller inlägg.

Har beställt en "natt-BH/top" från p*ppil*tta nu för under hundrigen. Hoppas den är bättre. Det är främst för nattbruk. Man får klaustrofobi av att vara instängd i BH jämt!

Jag har testat de flesta lösningarna vid amning tycker jag, och det som jag tyckte funkade bäst var amningsBH från Triumph, finns att köpa på Lind*x för ca 299kr. Inte vackra, men underbart sköna. Dessutom ingen risk att bomberna "ramlar" ur. Kan erkänna att de är så sköna att jag använde dem även efter jag slutade amma :D (eftersom mina bröst hade bestämt sig för att inte de inte ville gå ner i storlek från F till sin ursprungliga C-kupa :grin:)

under natten hade jag ett linne med inbyggt stöd, vet du vilka jag menar? mina köpte jag på mq för jättelängesen men de håller skitbra. bara in med inläggen där och så slapp jag bada i mjölk var natt.

Sporttop hade jag bara korta stunder och då ovanpå bhn, när jag red och så, annars stockade det sig direkt. Men prova den du har beställt, annars har ju apoteket en skitbillig också så den kan du ju köpa ett par storlekar för stor så den sitter lite löst under natten.

Jag har haft SportBH under samtliga mina tre laktationsperioder. (skriver laktation, eftersom jag inte ammade utan pumpade och flaskmatade), det har funkat utmärkt.
Jag har svårt ändå att hitta BHar som passar, så jag har använt det jag haft.

*kl*

På ellos finns den här som får dålig kritik för att den är för "lös" och töjbar jämfört med vanliga sport-toppar.

Vilket borde kunna göra den till en skön slappis-amnings-top :idea:

17-8227_F.jpg

Den liknar de billiga jag köpte på Gekås som funkade bra, det måste vara så töjigt att det är lätt att dra upp.

Jag köpte en sport-BH igår. Den sitter ÅT. Även när man drar upp den. Jag som haft 3 stockningar på en vecka lägger den på hyllan tills amningstiden är över. Vill inte ha fler stockningar nu!

Jag fick en massa toppar av min mamma, samma som minimundus säljer, jag älskade dem :love: Jag fick ont av amningsbhar. Super sköna att ha hemma och sova i.

carefix_sova2.jpg

carefix_amma.jpg

carefix_svart.jpg

Kostar 85 kronor :bow:

Japp det är samma!

(Min mamma sa att de inte sålde de längre på apoteket, men de kanske bara gällde det där hon handlade)

De hade inte dessa framme utan jag fick fråga efter dem.
Ska köpa en och prova! Köpte ett amningslinne på Lindex att ha på nätterna, men tycker den är oskön. Det är som ett smalt stretchigt band under bysten som jag tycker kliar och känns vass! Kräsen är man, och värre lär det väl bli när brösten dessutom ömmar...

Jag fick en massa toppar av min mamma, samma som minimundus säljer, jag älskade dem :love: Jag fick ont av amningsbhar. Super sköna att ha hemma och sova i.

carefix_sova2.jpg

carefix_amma.jpg

carefix_svart.jpg

Kostar 85 kronor :bow:
De där är ju bra att fästa inläggen i för att slippa ha allt mjölkläckage på tröjan. Men de ger ju NOLL stöd åt bysten...

Jag har dock använt sådana de första veckorna efter alla tre barnen, när jag inte kommit i något annat.

Jag tog på mig en bh över när jag red och amnings bh om vi var iväg. I slutet av graviditeten hade jag toppen men då var mina bröst så fyllda att de inte behövdes nått stöd. Så hade jag toppen på mig dygnet runt hemma sen.

Tycker de var så smidiga att bara dra upp och amma inte böka med något spänne.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
447
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 932
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
3
· Visningar
440
Senast: Tofs
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka