R

Roccopower

Har sett att många ryttare på tävling börjat andvända annorlunda sporrar, utan "pigg". Dem är som räfflade på insidan och lite kugghjuls aktiga liksom, vet inte hur jag ska förklara det..
Vad är dessa sporrar bra för, och heter dem något speciellt?
funderar på att prova dem på en av mina hästar..

Sv: Sporrar

Vet vilka du menar, men vet inte vilka som säljer dessa. Känns som att det blir en större yta på hästen som blir utsatt för sporren samt att det är svårt med en sådan sporre att inte ligga och gnaga hästen i sidan hela tiden. Jag vill iaf ligga med min skänkel ganska tätt emot hästens sidor så då blir det ju att den räfflade sidan ligger an hela tiden:confused: SÅ håller mig till vanliga sporrar jag;)

Det finns flera som har dem men bla Mark Todd. Jag har haft de på de lite hetare hästar som har en tendens att bli lite för elektriska av en "vanlig" sporre, samt känsliga ston....

Men det är som Långnos säger att den blir ju lite skarpare hela tiden som skänkeln ligger an.

Jag upplever det som att det blir en skarpare men samtidigt mjukare skänkel effekt, om ni förstår vad jag menar....

skulle nog passa mkt bra på min ena häst då det är svårt att komma åt honom med vanliga sporrar. Är dina från mark todd eller? :)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 150
Senast: cewe
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka