Capable Case
Trådstartare
Har i helgen varit och tittat på dressyrtävlingar i lite högre klasser. Var många fina, harmoniska ekipage som tävlade där. Men tyvärr också några som var mindre harmoniska.. En ryttare red med de absolut längsta sporrar jag någonsin sett sporren var nog iaf en 5 cm lång. och i varje steg dunkade hon in dem rakt in i sidan på hästen så att hela sporren försvann in i magen på hästen ... Det tråkiga med detta var att denna ryttare sen hade högsta poäng ända tills i slutet av klassen.. Tittar inte domare någonting på hur ryttaren håller/använder sina skänklar?? Kan tillägga att klassen var Intermediare I och då tycker jag att det borde vara lite mindre av denna vidirga behandling.
Efter de sista 3 ekipagen så trycktes detta ekipage LYCKLIGTVIS ner från placering och 1:a platsen men jag blir mest förvånad över att en sådan ritt verkligen får fortskrida! Det borde ju vara minst lia mycket uteslutning som ett ponnyekipage får när de piskar sina hästar då de vägrat på hinder! Vart är dressyren på väg???
Jag veeeet VARFÖR man har sporrar på en dressyrtävling och det säger jag ingenting om.. Men det här var faktiskt det vidrigaste jag sett på länge! Jag vart riktigt illa berörd. Vad ska man göra när man ser sånt här? Kan man gå fram och påpeka för domarna att man blir illa berörd? Kan det hjälpa?
Efter de sista 3 ekipagen så trycktes detta ekipage LYCKLIGTVIS ner från placering och 1:a platsen men jag blir mest förvånad över att en sådan ritt verkligen får fortskrida! Det borde ju vara minst lia mycket uteslutning som ett ponnyekipage får när de piskar sina hästar då de vägrat på hinder! Vart är dressyren på väg???
Jag veeeet VARFÖR man har sporrar på en dressyrtävling och det säger jag ingenting om.. Men det här var faktiskt det vidrigaste jag sett på länge! Jag vart riktigt illa berörd. Vad ska man göra när man ser sånt här? Kan man gå fram och påpeka för domarna att man blir illa berörd? Kan det hjälpa?