Sponsrad häst?

Krockodil

Trådstartare
Vad är det för skillnad mellan att sponsra en ryttare med en häst eller att lämna ut den på foder? För en sponsrad häst ägs väll fortfarande av sponsoren?

Sv: Sponsrad häst?

Jag antar att som sponsor e man med o betalar träningar o tävlingar...

Som hästägare kan man sponsraen duktig ryttaremed en BRA häst. Man köper en bra häst som någon annan använder. Ägaren bekostar då det hästen kostar. Sen finns det ju de som äger en hästoch vill låna ut den på foder,men kallar det sponsring för att det ska låta lite finare

en bekant i klubben är sponsrad av ikea (ikea hastak heter hästen) jag tror ikea står för alla kostnader utom möjligtvis hennes träning. tror dock inte hon har fått den..

Det beror väl på avtal?
En del sponsorer bidrar kanske med både häst, utrustning, å alla driftskostnader - medan andra sponsorer kanske bara bidrar med en bra häst?? dvs mer som fodervärd bara att man säkert har ett avtal att den sponsrade hästen ska visas/tävlas och göra reklam för sponsorn?

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 139
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar