Sv: spinoff - spänning i hästen
Jag har försökt komma på i flera dagar hur swingandet/överdriven rörelse uppåt ska gå till i den samlade skritten, men lyckas inte. Det känns helt fel och jag stör mer än hjälper till. Har du ingen film eller kan länka till någon film där man ser hur det skall gå till?
Ok da kommer vi till definitionen av swinga och den kommer jag att lamna. I den samlade skritten behover man vara annu mer foljsam uppat och det handlar inte om att sta upp! Det handlar om att overdriva den uppatgaende rorelsen, och som jag sa innan, det ar inte optimalt men nar man lar sig sa maste man borja nagonstans, och det viktigaste ar att ge plats at ryggrorelserna. Om man inte kan latta satet utan att stora balansen sa ar man definitivt inte redo for varken skrittpiruett eller galoppiruett. Jag tycker personligen att det ar bra mycket svarare att folja rorelserna i den samlade skritten an i den samlade galoppen, men det ar val ocksa individuellt. 2-takten ar for mig definitivt den lattaste.
Jag har försökt komma på i flera dagar hur swingandet/överdriven rörelse uppåt ska gå till i den samlade skritten, men lyckas inte. Det känns helt fel och jag stör mer än hjälper till. Har du ingen film eller kan länka till någon film där man ser hur det skall gå till?