Jag tänker ta ambassadörsrollen för Ängelholm nu, så nu blir det åka av.
Jag är s.k. born and raised här. Först i Hjärnarp som ligger mot Hallandåsen, där bodde jag även en runda i två år innan vi köpte vår nuvarande gård. Där har vi världens bästa ICA, Arons. Nu tänker du "hallå, hur bra kan ett ICA vara?". Mäklare använder det som säljargument på fastigheter i Hjärnarp OCH DET FUNKAR. Vi har folk som åker långväga för att handla i delin, affären vinner priser i allt från pantning till försäljning av rosa bandet-varor. Och parkeringen utvidgas konstant och lyckas ändå vara full typ klockan tio på en vardag innan löning. Med all rätt. Så, nog om Arons.
Uppvuxen i Skälderviken som är fantastiskt men hiskeligt dyrt iochmed sitt läge.
Vi har nu gård utanför Munka-Ljungby, mot skogssidan dvs mot Örkelljunga nära Västersjön/Rössjön. Här har vi massor av skogsvägar att rida på och ändå tillgång till flera ridklubbar/ridhus inom 10-15 min körning. Även flera terrängbanor, jag har själv skrittavstånd till en av dessa samt en travtränares träningsslinga som man kan få tillgång till vissa tider för galoppträning. Vi har ju även en lång sandstrand att rida på 25-30 min bort med transport, Sibirien. Jag hade inte velat ha häst mot slätthållet, det blåser konstant och finns mest åkrar att rida runt.
Det tråkiga? Hjärnarp, Förslöv och Munka-Ljungby är numera väldigt populära områden numera så priserna är därefter. Centrala Ängelholm har varit populärt och dyrt ett längre tag, men det är en väldigt fin stad. På sommaren kan man köra runt lite här och var till gårdsbutiker i området och närliggande kommuner, eller ligga och steka på stranden, vikar osv. En personlig favorit är att bada i stenbrottet i Örkelljunga eftersom det är nära tillhands. Man har även nära till större städer med tåg och bil (Halmstad, Helsingborg, Lund, Malmö osv). Det är liksom ganska enkelt att helt plöstligt köra till Mölle för att vandra runt på Kullaberg.
Alltså jag kan fortsätta i evigheter