Nu har jag inte läst hela tråden, men tänkte dela med mig av mina erfarenheter.
Jag är född och uppvuxen i nordligaste Norrland och flyttade ner till södra Sverige direkt efter gymnasiet. Bor sedan ett antal år tillbaka i Skåne och jag vantrivs något enormt.
Jag saknar snön och kylan. Jag saknar riktiga vintrar, fjällen och naturen.
Jag verkligen avskyr Skåne. Från november till mars regnar och blåser det hela tiden. Lera överallt, översvämmade vattendrag och MÖRKT. Somrarna är lika hemska med torka, värme och en obarmhärtig sol. Den som tror det är mycket mygg i Norrland har aldrig varit i en skog i Skåne. Det är mygg, fästingar, bromsar osv, hur mycket som helst.
Skåne är rent ut sagt skit.
Det är dessutom omöjligt att hitta vettiga stallplatser. Hästar ”dör” av regn och kommer in 14-15 vintertid. Det är bråk och gräl i stallen och alla vet bäst. Just denna bit är tyvärr inte bättre i Norrland i och för sig…
Jag längtar något enormt upp till Norrland och kommer att flytta tillbaka inom de närmaste åren, egentligen direkt jag får ett bra jobberbjudande.
Enda anledningen till att jag är kvar är jobbet. Jag trivs mycket bra på jobbet och är kräsen i mitt sökande. Jag har blivit erbjuden jobb som jag tackat nej till av olika skäl.
Varje vinter hoppas jag blir den sista i Skåne, varje sommar hoppas jag är den sista i Skåne.
Jag ska flytta upp, direkt jag hittar ett bra arbete.