Spinnoff på Fnorrs tråd ang. köpa ihop ett lag

V

Vertigo

Inga namn nämda snälla moderatorn låt den stå kvar :( :smirk:

Sammanfattar Fnorrs inlägg:

Rik snubbe från X-landet vill locka internationella hoppryttare till sitt lands lag inför VM i Aachen, det rör sig om stora summor pengar och ryttarna är garanterade en plats i landslaget...

Vad tycker folket om detta? Är det rätt att köpa ihop ett lag?
Jag anser iaf att X-landet inte har mycket att vara stolta över om 4 utländska ryttare vinner medalj till dem....

Sv: Spinnoff på Fnorrs tråd ang. köpa ihop ett lag

Hann aldrig läsa mer än första inlägget i Fnorrs tråd, men jag kan till viss del förstå ryttarna som får en garanti att rida VM. Iaf Belgarna har ju större konkurrensen om platserna i sitt hemland.

Jag tycker det skulle kännas väldigt konstigt om mitt land tog en VM medalj där inte en enda av representantena har sina rötter i landet. Och det måste kännas konstigt för ryttarna också om de nu skulle ta en medalj. Visst, en medalj är alltid en medalj, men jag har svårt att tänka sig att man känner samma stolthet som om man hade representerat sitt hemland.

Det ända jag inte fattar är varför ingen rik snubbe från Danmark (det är väl inte att nämna namn hoppas jag?) värvar ryttare från typ belgien, tyskland eller holland. Jag menar, de har ju redan bra ryttare, men inte tillräckligt många för att få ihop till ett lag.
Istället för att skapa en helt ny hoppnation :smirk:

Tycker man borde lägga de pengarna på de inhemska ryttarna istället,skapa en god återväxt, köpa in bra hästar osv.

Men sen har man ju förståelse för att vissa ryttare känner sig lockade. Handlar ju ändå om ett VM. Det egna landet kanske har för många duktiga ryttare och det är svårt att platsa i ett lag eller tvärt om, det finns inga fler ryttare på den nivån så det blir inget lag.

Men nationskänslan förvinner ju helt ock hållet, och skulle man verkligen känna sig som ett lag om man fick mångmiljonbelopp för att rida tillsammans med tre andra ryttare från kanske tre andra nationer.

Är lite skeptisk, men har fortfarande en viss förståelse...

Men den där snybben som satsar så otroligt mycket pengar måste ju vara supernationalist eller något... "Vanliga" sponsorer nöjer ju oftast sig med att få sitt namn på schabraket typ :p

Ja herregud...Verkar som att han har alldeles för mycket pengar, för hur skulle man annars komma på tanken att köpa ihop ett VM lag:smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka