Spinnoff på det här med krav!

Sv: Spinnoff på det här med krav!

Tror inte det är så att situationen är stressad i heller. Vi kan stå på en gräsplätt 20 minuter helt lugnt, utan att hon bajsar.

Innan hade vi en uppfart som var ett sådant ställe! Men inte ens där funkar det alla gånger nu...

Jag hade fått spelet att ha en sån hund ;) Och vet inte vad jag hade gjort.
Min gamla hund vägrade kissa när vi flyttade till lägenhet (när hon var 2 år). Jag tröttnade på att gå och gå, så till slut gick jag endast ut små kissrundor. Gjorde hon inget så gick vi in.
Hon insåg till slut att här får man skynda sig, så hon lärde sig kissa direkt vi gick ut.
Men så höll hon sig också 17 timmar innan hon insåg att nu måste man kissa fort ;)
Hon är fortfarande idag proffs på att hålla sig. Vid dåligt väder så ligger hon hellre inne, så till slut får man verkligen säga till henne att hon ska ut.

Med din hund hade jag nog gjort samma sak. Jag hade aldrig låtit den bestämma vart den skulle skita, utan hade jag sett att nu tänker hon baja och hon börjar leta efter rätt plats hade jag stannat.
Dög det inte att skita där, hade jag gått hem igen och sen haft full uppsikt på hunden så hon inte går undan och skiter. Hade sett till så hon var i samma rum som mig hela tiden.
Sen hade jag fortsatt att gå ut på små rastrundor, men inget tramsande att leta efter rätt skitplats :)
Jag hade aldrig gett mig, för ha det som du har det nu, det skulle jag aldrig stå ut med.

Nä, en schnauzer. Men hon var uppfödd på landet och sen när vi flyttade till lägenhet tyckte hon det var konstigt att man var tvungen att kissa i koppel och på just promenaderna :D

Nu bor vi på landet och nu kissar hon både med och utan koppel. Men just då var det nog en stor omställning för både henne och mig.

Nä, en schnauzer. Men hon var uppfödd på landet och sen när vi flyttade till lägenhet tyckte hon det var konstigt att man var tvungen att kissa i koppel och på just promenaderna :D

Nu bor vi på landet och nu kissar hon både med och utan koppel. Men just då var det nog en stor omställning för både henne och mig.

oj frågan var till TS, jag kanske inte var tydlig nog!

Ok :)
Man får klicka på den rutan till den som skrivet och som man vill svara till. Då ser man i högra hörnet till vem man skriver till :)

Jag har ju försökt att köra så med min gamla knashund... Vilket resulterat i UVI eftersom att hon höll sig så länge och sen förstoppning med riktig rännskita som följd... *galen* Flertalet gånger. Jobbigt när hon hade svårt att gå :(

Till skillnad från den andra hunden som satt sig mitt på en parkering utan att generas: Jag är ju skitnödig NU!!

Jo, finns säkert de som inte går att göra så med, men jag hade gjort ett försök :)

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 465
Senast: Migo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 545
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 036
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 854
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka