(spinnoff) När byta säng

Kalaspinglan

Trådstartare
Lilla "flipp-flopp" är ju precis ett år, och blir storebror om tre månader. Vi har ältat lite fram och tillbaks om vi ska köpa ytterligare en spjälsäng, eller om vi ska låta Filip få ta en "vuxensäng" och lillpyret tar hans gamla spjälsäng...

Hur tidigt törs man lägga dem i vanlig säng? Har ni några goda råd?
 
Sv: (spinnoff) När byta säng

Elin bytte till en vanlig säng när hon var runt 18 mån, och hon hade nog kunnat bytt tidigare oxå!
Mitt bästa tips är att köpa en riktig sängbotten, minst 110 bred och ställa på golvet! Då får man plats att ligga brevid om det skulle behövas, och det blir inget högt fall om liten skulle ramla ner. Med lite stora kuddar i fotänden som man lätt kan sparka undan om man behöver så blir det ombonat!

eller en docksäng kanske :angel:
 
Sv: (spinnoff) När byta säng

Jag tror säkert du kan byta till säng redan nu. Förslagsvis en större säng så du själv får plats att ligga bredvid vid nattning.

Vår son är 18 månader, men han kommer nog få sova i sin spjälis ett tag till. Vi har en spjälsäng till, till bebisen som snart kommer gå över och även han sova i spjälsäng.

Ingen kostnad för sängarna dock, den ena köpt av en bekant för en hundralapp, nu ommålad till blå. Och den andra köpte jag på loppis i somras, den ska målas svart. Så det är ingen onödig kostnad med fler spjälsängar om vi byter till säng snabbt eller väntar.
 
Sv: (spinnoff) När byta säng

Så bra. Då törs jag, så fort hans rum är färdigbyggt, byta ut sängen. Förhoppningsvis i god tid innan lille parasiten pluppar ut, så han inte blir ledsen när hans säng helt plötsligt inte är hans längre...
 
Sv: (spinnoff) När byta säng

Vi köpte säng när vår son var 18 mån och övergången från spjäl till vanlig gick bra. Men häromveckan träffade vi flera jämnåriga och endast vår son sov i vanlig säng, de andra hade vägrat ´"överge" spjälen. Blev förvånad då sonen sov en hel natt utan att vakna först i våras och flera av de andra sovit mycket bättre osv. Så räkna inte akllt med att det går. En av de som fortfarande hade spjäl fick en lillebror i somras så de har två spjälsängar.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår dotter är 6 månader gammal nu och sover i spjälsäng i samma rum som vi. Just nu är vi hos mina svärföräldrar och vi planerar att ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 520
Senast: Imogen
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 998
Senast: Hermelin
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 543
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Jag har precis bytt mobil och det är dags att pensionera den gamla på ett värdigt sätt. Den är 7 år gammal(Iphone SE) och enklast är väl...
Svar
11
· Visningar
937
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp