Sv: spinn off på fördomar: Western
Jag rider ju både dressyr och western så jag är väl inte den ultimata ryttaren att kommentera dessa fördomar men jag blir nyfiken på att se hur många som passar in på mig, eller min omgivning...
Skrittar på lång tygel och anser att hästen går i den ultimata formen
Eller när man travar extremt sakta på långa tyglar och när någon dressyrryttare undrar över om hästen ska gå så där på bogarna så svarar man "öh..duh! Det är faktiskt jog!" och rider vidare...
Har extremt plottrig och omatchande utrustning
Hmpf! Jag som har hela USA-flaggan som utrustning...
Antingen ardenner eller quarter det är bara att välja
Här är det många nordisar som säljs som "westernriden" trots att den enbart har skogsluffats, men i westernsadel, förstås...
Själv rider jag arab, så den fördomen kan jag ju inte ta åt mig av...
Påstår att vanliga sadlar är rena tortyren för hästen men att man själv minsann tänker på hästens bästa och valde W-sadel. När det egentligen handlar om att man hade för stor röv för att få ner den i en vanlig sadel
Jag tror jag dör!!! Den har jag aldrig hört förut men den stämmer nog i många fall... Själv tränar jag i bomlöst så jag kan inte ta åt mig här heller...
Tycker att man är skit tuff när man går in på ICA med de klirrande W-sporrarna på bootsen:rofl:
Ja, det känns nog rätt så tufft... Men gärna med hatt och långrock också! Har dock inga w-sporrar så jag har aldrig provat..
Lodrätsits eller stolsits det är inget för en riktig COWBOY här har man harley davidson åkaren som förebild; upp med händerna fram med hälarna och så en jädra massa fransar hit och dit
Hrm... Vi åker Harley...
Rider aldrig med hjälm
Det gör visserligen få av elitryttarna i dressyr också, men visst är det ofta keps eller hatt som gäller.
Rider man dåligt så kan man ju alltid kompensera med en massa silver och tjossan hejsan på sadeln för att domarn ska lägga märke till en
Ja, fast om man rider dåligt lär väl knappast det ge något att domaren lägger märke till en?
Fler fördomar (observera att detta är skämtsamt menat):
-> Vid träningar är det en hel picknick - med lägereld, bruna bönor och påle att binda fast hästarna i.
-> I bilen finns inte annat än countryskivor, vilka man glatt sjunger med i...
-> Utrustning måste köpas från USA för att vara riktig, och svart läder ses inte som bra läder då det är färgat...
/Camilla