Z

Zita

Jag är hysteriskt sjåpig när det gäller spindlar. Inte sådana där små husspindlar (de är söta), utan STORA, typ fågelspindlar mm. Såg en närbild på en sån i TV, massa stora ögon runt huvet och tjocka ludna ben. Kan knappt se dom på bild. Grundar sig nog från barndomen, min mamma var också rädd för dom. Råttor, ormar mm är jag inte det minsta rädd för. Fast fästingar är också äckliga.
Usch och kräks......:eek:

Sv: Spindlar

haha usch ja är precis tvärtom hatar dessa husspindlar, stallspindlar.. vatten.. usch o fy men dom riktigt stora går bra.. men blir dom 8 cm o mindre i omkrets då.. uhhh..

Jag är likadan.. Fast jag är iofs lika rädd för dem små. :crazy: Är dock inte rädd för kryp i allmänhet. Inte heller för råttor/möss eller ormar.. Men så fort det dyker upp nåt med 8 ben så får jag rysningar.

Hm, jag tycker SMÅ spindlar är värre :D Lika så SMÅ ormar. Jag är inte rädd för dom men ryser gör jag allt.
Särskilt "Långbeningar", de är så fladdriga och oberäknerliga, VIPS så sitter dom på en innan man hinner reagera :crazy:

Stora rejäla spindlar o ormar är mest imponerande, men små dom kan ju krypa in lite varstans :p

Larver med hår går bra, larver utan hår däremot är ganska päckliga :D

Min storebror hade två STORA fågelspindlar när jag var mindre, gissa om jag var rädd för dom!
Sedan har han haft massor med mysko djur, bla. en eller om det var två skorpioner, en tigerpytonorm (lång, närmare 5,5 meter), en krokodil av något slag som var så rackarns söööt! :love: Och ovanpå det en katt och nu en ilsken ödla.....xD

*s* det här med spindlar är ju för kul.. hur stora människan kan vara rädd för ngt så litet..:D :rofl: :rofl:
Och jag tillhör dem med den värsta sorten av spindel skräck:angel: .. hysteriskt rädd:o .. de får inte finnas i samma rum som jag..

För ca 2 år sedan såg jag en enormt stor spindel.. trodde inte de kunde bli så stora..
mor min o hennes man höll på att göra om en gammal ladugård till stall..
det va mörkt, fuktigt o ganska trångt..

för att ta sej in så skulle man gå en smal gång förbi en massa bråte.
ägaren av gården sa att jag inte skulle vara rädd bara för all spindelväv.. det va för kallt än för att de skulle härja framme..
HA!! sicke skitsnack!! :D
jag trodde på karln och tog en lång pinne o började rensa bort hängande nät lite här o där..
just i den smala gången i ett fönster kom den största enormaste spindel jag sett.. helsvart.. "jordspindel fick jag senare höra"..

paniskt flydde jag iväg.. men jag kunde inte ta mej ut ur stallet.. då måste jag gå gången där spindeln va.. men den hade jag dragit sin kos.. så den kunde ju vara precis vart 17 som hellst..
jag hängde på min stackars mamma o skrek hysteriskt:angel: ..
hennes man och husägaren fick bryta upp en dörr som va igen bommad.. när den dörren väl va öppen drog jag ut som en avlöning.. tårar åt alla håll satte jag mej i mammas bil o skakade:angel: :angel: .. och de andra fnissade ljuvligt åt synen..:rofl:

än idag undviker jag just det fönstret..

jag är itne såå rädd för spindlar, men skulle få PANIK om en sån där stor från ett varmt land skulle krypa på mig:crazy: :p

jag är itne såå rädd för spindlar, men skulle få PANIK om en sån där stor från ett varmt land skulle krypa på mig:crazy: :p

jag ljuger inte.. den va stor som en knytnäve:eek: .. "en kvinnlig" knytnäve;) .. då utan ben.. ned benen blev den större.. trodde inte det fanns så stora spindlar i detta land.:D

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 200
Senast: Shenzi
·
Hästmänniskan Usch, jag vet inte hur jag ska börja. Väldigt kortfattat så köpte jag en häst i maj förra året. Han var livrädd för människor och...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 775
Senast: MistyT
·
  • Låst
Övr. Barn Antar att det finns fler än jag. Hur är det med er när det gäller sug efter mat, drycker och godis? Själv har jag alltid varit...
Svar
9
· Visningar
1 901
Senast: Linduzz
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama