Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Påfågelspindlarna är underbara! Och det finns ju större hoppspindlar än de små zebravarianterna vi har i sverige. Är de mindre läskiga då?Nu råkade jag få se en bild på en hoppspindel på ett finger i naturlig storlek och ... Nej, jag är ledsen, jag tror att de påminner mig alltför mycket om fästingar när de är så små, och jag får panik om någon fästing sitter på mig
Ge mig bara närbilder med lugna suddiga bakgrunder tack
Den där var lite större än den jag såg, lite mera acceptabel även om jag inte kan svära att jag skulle uppföra mig om jag såg den krypa över mitt golv inomhusPåfågelspindlarna är underbara! Och det finns ju större hoppspindlar än de små zebravarianterna vi har i sverige. Är de mindre läskiga då?
Visa bifogad fil 46785
Jag vet då vad jag röstar på, om det inte är Lucas så föredrar jag våra zebror.Påfågelspindlarna är underbara! Och det finns ju större hoppspindlar än de små zebravarianterna vi har i sverige. Är de mindre läskiga då?
Visa bifogad fil 46785
Jo jag är säker på att det beror på var de bor. Hemma hos mina föräldrar dyker det upp spindlar i badrummet på nedervåningen ibland, de kommer från källaren och dras nog till fukten i badrummet. De kan bli rätt stora.Jag tror du är den första som beskrivit ögonen som läskiga, utöver det faktum att de är fler än två då. Döda spindlar gillar inte jag heller, eller döda insekter överhuvudtaget. För mig är det prasslandet. Huuh!
Om du vill kan du lämna påsen utomhus när du lyckats dammsuga upp en spindel, ibland kan de hitta ut igen. Säger det absolut inte för att skrämma dig men så gjorde jag alltid när vi rensat spindelnät i stallet. Rädda de som räddas kan!
Haha, jag vet inte heller om det stämmer om husspindlarna, men åtminstone här i UK kan de bli fånigt stora. Har aldrig sett den storleken hemma i Svea dock så jag undrar om det inte har med klimat och tillgång på mat och liknande att göra och att de förmodligen dör för att de är gamla helt enkelt. Inte för att de blivit för stora. Det finns ju trots allt några riktiga bamsingar till arachnider därute som lever ändå.
Jag hade egentligen tänkt vänta tills hen ömsade innan jag flyttade över Knickers till en större burk, men just ikväll drog tiden ut på tiden så att säga, så jag pillade på en stund och flyttade över liten knubbis i förtid!
Burken intill är hens tidigare hus. Uppgradering? Oh yes.
Ja oj vad liten den där första burken ser ut, inte mycket utrymme. Ser genast trevligare ut!Jag hade egentligen tänkt vänta tills hen ömsade innan jag flyttade över Knickers till en större burk, men just ikväll drog tiden ut på tiden så att säga, så jag pillade på en stund och flyttade över liten knubbis i förtid!
Ja oj vad liten den där första burken ser ut, inte mycket utrymme. Ser genast trevligare ut!
Ingen aning hur svaret kommer att se ut, har varit frånvarande i några dagar o det var flera trådar jag inte hunnit läsa ikapp.Jag hade egentligen tänkt vänta tills hen ömsade innan jag flyttade över Knickers till en större burk, men just ikväll drog tiden ut på tiden så att säga, så jag pillade på en stund och flyttade över liten knubbis i förtid!
Ingen aning hur svaret kommer att se ut, har varit frånvarande i några dagar o det var flera trådar jag inte hunnit läsa ikapp.
Visa bifogad fil 47984
Uppenbarligen funkade det inte.
Nej, selen låg nog kvar på klippbordet så det jag skulle skriva kom aldrig med o vad jsg skulle skrivit försvann o nu minns jag inte.Skulle det vara en spindel i selen? Jag kan behöva en legit ursäkt att gå ut ett par extra gånger om dagen!
Nej, selen låg nog kvar på klippbordet så det jag skulle skriva kom aldrig med o vad jsg skulle skrivit försvann o nu minns jag inte.
Nu är de två nya tillskotten häääär! Haha, och den första är så liten, så liten att det är inte klokt. Jag har bestämt mig för att jag vill ha en brachypelmasamling, så hen är en alldeles ny Brachypelma albiceps.
(Lånad vuxenbild)
Visa bifogad fil 48056
Och så för att jag ville ha någonting som växer lite fortare och för att... tja... vem vill inte ha en fågelspindel? En Lasiodora parahybana. Salmon Pink Birdeater.
(Lånad vuxenbild)