Spindelgift?

Sv: Spindelgift?

:rofl:,alltså nu när jag läser lite nogare, hur kan en död spindel vara i attackställning?:cool:, var det inte en platt ställning eller nåt sånt där under fönstret?

Den hade stelnat i någon form av attackställning såg det ut som!
2 ben (frambenen?) rätt upp i luften och så såg den sjukt aggresiv ut! :eek: ;)

Som sagt jag dödar dem helst inte, gladast är jag om de helt enkelt inte kommer in i mitt hus. Ute får de vara hur mkt de vill det är lugnt.
Det är inne som jag blir skraj om de är där, känns nästan lite klaustrofobiskt att ha de så nära inpå mig, ute kan jag ju slippa ifrån dem men inne så är det en annan sak.

Men du har säkert fullt med spindlar i ditt hus fast de inte märker av dem.:)
bästa sättet att få bort spindlar innomhus är nog att se till att städa bra samt att försöka få bort dedära småflugorna som kanppt syns, då flyttar liksom inga spindlar in för det finna ingen mat.(en klisterflugfångare på diskreta ställen i fönstren tar småflugorna, den behöver ju inte synas):)

Här städas det järnet!
Skall storstäda imorgon + sopa av väggarna på utsidan så all spindelnät försvinner, förhoppningsvis känner de sig hemlösa och ledsna och flyttar in i ladan bredvid mitt hus istället :idea:

Ngn som vet om insektsmedlet Radar Raid är bra mot spindlar?
Tänkte om man kunde spraya lister och så så att de känns lite äckligt att komma in till mig?

Hade en skräckupplevelse imorse med 2 stoora äckliga spindlar i sovrummet, snabba var de också, huu...

För 2-3 år sedan fanns det på Granngården en "spindelskrämmare".En sak som man stoppar i vägguttaget, liknande finns för att skrämma bort möss.
Minns att jag frågade om de verkligen fungarade, men de kunde de inte svara på då de nyss hade fått in dem.
Kanske finns det sådana fortfarande? Värt ett besök kanske!!:)

Tack för tipset!
Vi hade sånna i mitt gamla stall och de funkade på möss, skall kolla nästa gång jag är där!

Idag har jag tokstädat hela stugan, är bara att sopa väggarna på utsidan kvar men det har jag tänkt göra när det inte spöregnar...
Hoppas det håller de borta iaf lite.

Fick en hemsk upplevelse idag igen, har inget skafferi eller några skåp en så jag hade ett uppläggningsfat på en låg hylla vid väggen.
Skulle flytta på den när jag städade och då hoppar ju självklart en stor jävla spindel fram och börjar kuta runt i fatet :eek:
Kan de inte bara låta mig va och ge fan i att snuska ner mitt porslin? :mad:

Vart ju skiträdd + fick mer disk.
Tack för den spindeln...

Varför tar du inte hellre itu med din fobi istället för att försöka hitta kortsiktiga lösningar på medel som ska sk ta bort spindlarna för stunden ? Spindlar finns överallt, och det är väl smartare att få bort en fobi som är enkel att bota istället för att sitta och ägna merparten av sin tid till kortsiktiga lösningar som inte leder någonstans alls ?

Spindelfobi räknas till gruppen specifika fobier och behandlingen som enligt forskning visat sig vara den man bör välja är kognitiv beteendeterapi.Det finns en lista över utbildade kognitiva beteendeterapeuter i Sverige på http://www.kbt.nu där du kan se vilka som finns geografiskt nära dig.

jag tackar för länken och ger mig ut ur den här tråden med svåra ångestkänslor...... Jag MÅSTE verkligen få hjälp nu, det kan inte vara friskt att få ångest av att LÄSA om att någon annan tycker spindlar är äckliga.....

Vilket jäkla skitsnack folk kör med om att de är "bra" och "gossiga" och att de "behövs". De ska döden dö de jäklarna och om det inte lyckas så ska de iallafall inte befinna sig inomhus.

Vi har siliconat alla skarvar och lister som finns i huset. Efter det minskade antalet drastiskt. Droppen var, när det kom en lirare promenerande i sängen när jag kollade på tv. INTE ok att de tar sig sånna friheter.

Har inte provat själv men hört att de ska fungera. En "spindelpipare". Sänder ut någon högfrekvent signal liknade som för möss, mullvadar och fladdermöss. Kanske kan vara värt att prova. Länk till spindelpipare

Och hörrni, allvarligt, KBT kan vara hur bra som helst men i långa loppet vill man nog ändå inte ha en massa kryp inomhus! Dessutom är det betydligt dyrare än 50 burkar Radar och 20 spindelpipare :)

Mvh Miks
(Som är högts medveten om att det inte är rationellt att skrika och börja grina när en spindeljäkel är på besök!)

Vilket jäkla skitsnack folk kör med om att de är "bra" och "gossiga" och att de "behövs". De ska döden dö de jäklarna och om det inte lyckas så ska de iallafall inte befinna sig inomhus.

Det är inget skitsnack, det är sanning varken du gillar det eller inte.
Och döden dö kan du göra själv som talar på det viset om andra varelser.

Och hörrni, allvarligt, KBT kan vara hur bra som helst men i långa loppet vill man nog ändå inte ha en massa kryp inomhus!

Jag har tusen gånger hellre småkryp inne än hysteriskt skrikande löjliga fruntimmer. För jo, jag tycker det är skitlöjligt att inte ta tag i sådana fobier.

Vi har siliconat alla skarvar och lister som finns i huset. Efter det minskade antalet drastiskt. Droppen var, när det kom en lirare promenerande i sängen när jag kollade på tv. INTE ok att de tar sig sånna friheter.

jag räknar spindlar innomhus som en del av naturens kretslopp och spindlar är dessutom tysta och snälla. häromdagen satt en stor rackare delvis gömd i min badhandduk :), jag måste tänka mer på det så jag är mer varsam i min badhanddukshantering, man vill ju inte de små liven ska skada sig.

Dessutom är det betydligt dyrare än 50 burkar Radar och 20 spindelpipare

Men att börja vräka ut gift omkring sig på något som är totalt ofarligt och dessutom behövs i naturen är ju fullständigt vansinnigt.
Var har ni alla ert miljötänkande någonstans?

Skiter ni i den?
Miljön då alltså.

*Hugger en knapp i högen*

Ni är roliga som tycker om de lånbenta snabb-arslena. Om ni nu tycker så mycket om dem och inte vill att de ska dö varför tipsar ni inte TS och alla andra spindel"o"entusiaster om hur man blir av med kräken utan att mörda dem. Det var i alla fall vad jag försökte göra med spindelpiparen och silconet. Sen när de redan är inomhus funkar vilket tillhygge som helst. Radarburk om den råkar vara i närheten, flugracket eller bok, fjärrkontroll, kollegeblock, hammare (passa så man inte har sönder möblemanget) halvfull PET-flaska ja det mesta funkar.

Är kräken i storlek som en mindre hund har det hänt att de fått en telefonkatalog i huvudet och sen har sambon fått plocka upp kvarlevorna när han kommit hem.

Att de skulle äta andra småkryp är säkert sant men ovanstående tillhyggen funkar på dem också så varför ha spindelfarm inomhus när man kan bli av med de små gynnarna ändå.

Ni tycker säkert jag är grym men jag tycker att ni är lite skumma som föreslår att TS ska gå i terapi istället för att ta tag i sitt skadedjursbekymmer ;)

Ha det bra
Miks

Var har ni alla ert miljötänkande någonstans?

Skiter ni i den?
Miljön då alltså.

Måste pinsamt nog erkänna att miljön är inte det första jag tänker på när jag ser en 8-bening :o Då tar reptilhjärnan över och jag vill bara överleva. Sorry miljön!

Mvh Miks

Hahaha härligt med en som säger det jag tänker men inte törs säga :o

Och nej, jag tycker inte det är ok att döda en massa djur eller sprida en massa gift. Därför skall jag absolut kolla på spindelpiparen.
Den verkar ju inte skada miljön mer än andra elektroniska produkter och kommer dessutom vara en livräddare för äckelpäcklarna.

Jag har inte sett spindlarna inne på 2 dagar *ta i trä*
Har storstädat hela huset och gått igenom alla lister mm.
Förhoppningsvis gillar de inte rengöringsmedel lika mkt som jag :D

Kan man få bidrag el. dyl för KBT?
För om man som jag är arbetssökande så kan det ju vara lite i det dyraste laget kanske, de pengar jag har måste jag lägga på hästen och mat och annat nödvändigt.

Så under tiden så får jag mota spindlarna så gott jag kan :devil:

Och jag håller med!
De får vara ute hur mkt de vill helt ok, funderar på att göra en slinga ut till ladan bredvid, där får de gärna bo :D
Jag vart rätt förbannad när en äcklig spindel tyckte det var HELT ok att promenera på mitt porslin... :mad:

Kan man få bidrag el. dyl för KBT?
För om man som jag är arbetssökande så kan det ju vara lite i det dyraste laget kanske, de pengar jag har måste jag lägga på hästen och mat och annat nödvändigt.

Så under tiden så får jag mota spindlarna så gott jag kan :devil:

Bidrag??? jag kan utan vidare hjälpa dig gratis!!!!!:laugh:, om du följer länken och i närbild ser hur vackra de är så kommer din rädsla att försvinna bums.:devil:http://4.bp.blogspot.com/_f7me5b15ZaI/RsGd6E2gmNI/AAAAAAAADO8/lYzks76IfTE/s1600-h/p904.jpg

Och tänk inte på att tacka jag hjälper så gärna!!!:devil:

Jag har tusen gånger hellre småkryp inne än hysteriskt skrikande löjliga fruntimmer. För jo, jag tycker det är skitlöjligt att inte ta tag i sådana fobier.

Och någon som uttalar sig så har nog aldrig varit riktigt paniskt rädd för något.

Jodå, det har jag och det är jag!

Däremot skriker jag inte högt och kräver utrotning av det jag är rädd för.

Jag vet oxå att bästa sättet att bli av med fobier är fobiträning. Man gör inte sig själv någon större tjänst genom att hålla fast vid fobierna, snarare tvärt om.

Vad är det vackra? Jag tycker den såg vidrig och jätteäcklig ut! :confused:

Tyvärr men den där bilden gjorde mig mer äcklad än fascinerad...

Bidrag??? jag kan utan vidare hjälpa dig gratis!!!!!:laugh:, om du följer länken och i närbild ser hur vackra de är så kommer din rädsla att försvinna bums.:devil:http://4.bp.blogspot.com/_f7me5b15ZaI/RsGd6E2gmNI/AAAAAAAADO8/lYzks76IfTE/s1600-h/p904.jpg

Och tänk inte på att tacka jag hjälper så gärna!!!:devil:
:D

Tjusig!

Själv föredrar jag de grövre sorterna, dock finns ju inte de i det vilda i sverige.
Men jag har gärna en eller två i terrariet, eller 10. :o
mina71105n.jpg

medium.jpg

:love:

Jodå, det har jag och det är jag!

Däremot skriker jag inte högt och kräver utrotning av det jag är rädd för.

Jag vet oxå att bästa sättet att bli av med fobier är fobiträning. Man gör inte sig själv någon större tjänst genom att hålla fast vid fobierna, snarare tvärt om.
Håller med!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka