Spindelfobi

alazzi

Trådstartare
Skulle hämta en vit hink från tvättstugan idag men höll på att dö eftersom det var en jättespindel i hinken...Hur ska jag nu kunna tvätta? Sitter spindeln på golvet tar jag fram dammsugaren, men i en hink är det värre. Nu tänker jag på det där monsterdjuret hela tiden.

Jag vet att den inte är farlig och att den äter upp andra djur. Men förnuft och känsla är inte överens.

Dottern är lika rädd hon så jag få ingen hjälp där heller.

Seriöst, om det fanns spiderbusters så hade jag ringt dem.

Ta på riktigt tjockt fodrade vantar och bära ut hinken med spindeln i? Lägga något som ett lock på hinken?

(Tänkte att vantarna kanske skapar ett avstånd och skydd mot spindeln)

Känner du nån med ett VR headset?
Det här kanske kan vara värt att testa ? <bilden borttagen>
Det där tycker jag inte är en ok bild att lägga in i en tråd skapad av någon med spindelfobi. Jag, som numera kan titta på bilder av spindlar kunde titta på den med visst obehag, men om man verkligen inte tycker om spindlar så lär inlägg nedanför bilden inte bli lästa...

KBT fungerar bra mot spindelfobi!

Obs menar ej detta på något spydigt sätt. Förstår din fobi precis. Är själv fobiskt rädd för getingar, skulle aldrig kunna tvätta i tvättstugan om det var en geting där eller någonstans på väg ner till tvättstugan. :p Ja, jag har tänkt själv köra på KTB men det blir när jag har råd.

Ring om hjälp. Någon granne?

Jag har hemsk spindelfobi och får panik av dom. Folk kanske inte fattar hur stark en fobi kan vara men jag förstår dig verkligen.
Sist det var en på toa av storlek gigantisk så ringde jag svärfar då maken var på jobb. Behövde liksom gå på toa och behövde hjälp direkt. Andra gånger har jag faktiskt gått ut och satt mig bakom en buske i trädgården om det funnits någon på toan och ingen kunnat hjälpa.
När förra hunden levde så skickade jag honom på att äta upp dom så då löste det sig enkelt.

(Sen tycker jag det är respektlöst att lägga upp en film om spindlar i en tråd om spindelfobi! Lägg den i en spoiler iaf.)

Jag hade en massa rädslor, för maskar, larver, skalbaggar etc. Men sen började jag tänka, att de är MYCKET mycket räddare för mig än jag är för dem. Jag har kollen, jag kan krossa dem om jag vill, lätt som en plätt (fast det gör jag ju inte, men ändå). Idag är jag inte "rädd" för något. Jo, stora tusenfotingar, av de sorterna som fanns i Californien.... DEM gillar jag inte!!

Skulle hämta en vit hink från tvättstugan idag men höll på att dö eftersom det var en jättespindel i hinken...Hur ska jag nu kunna tvätta? Sitter spindeln på golvet tar jag fram dammsugaren, men i en hink är det värre. Nu tänker jag på det där monsterdjuret hela tiden.

Jag vet att den inte är farlig och att den äter upp andra djur. Men förnuft och känsla är inte överens.

Dottern är lika rädd hon så jag få ingen hjälp där heller.

Seriöst, om det fanns spiderbusters så hade jag ringt dem.
Se om du inte kan få hjälp av en granne. Jag skäms lite när jag frågar men det är lätt värt det.

Släppa ut spindeln och tvätta som vanligt?
Jag vågar ju inte ens gå in i rummet. Tittade in och spindeln klättrade runt nära öppningen. Hade den legat stilla nere i botten så hade jag kanske kunnat starta en maskin men nu fick jag panik och tvätten får vänta. Hjärtklappning och panik. Spiderbusters I need your help.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 356
Senast: ginnies
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 438
Senast: Migo
·
D
Hästvård Jag har sen i augusti en shetlandsvallack på foder. Dels för sällskap åt ett fjordsto vi har här och dels för att han är körd och jag...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 992
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar