Säg det till Trump
Du - det lär även han veta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säg det till Trump
Kanske, kanske inte. Men det skiter han i, det slår jag vad om.Du - det lär även han veta
Kanske, kanske inte. Men det skiter han i, det slår jag vad om.
Självklart får de behålla samma nivå av självstyre som de har nu och bildar därmed den första delstaten där engelska inte är officiellt språk.Undrar om han tänker att alla grönländarna ska bli amerikaner eller att de ska tvångsförflyttas till Danmark?
Dvs grönländarna(?) får sitta på gränsen, som flyktingarna från Mexico och de andra mellan- och sydamerikanska ländernaAbsolut. Men alternativet Kanada är ju noll oavsett liksom
Exakt! Jag tänker att han är så dum men samtidigt så undrar jag om han är så lömsk läste om att det här med Grönland dök lämpligt nog upp samtidigt som något med Iran.Det riktigt läskiga är ju att han styr bort folk från kina, handelskrig och tullar till bjäfs.
Det riktigt läskiga är ju att han styr bort folk från kina, handelskrig och tullar till bjäfs.
Exakt! Jag tänker att han är så dum men samtidigt så undrar jag om han är så lömsk läste om att det här med Grönland dök lämpligt nog upp samtidigt som något med Iran.
Sant det där andra stycket, jag läste nu om den amerikanska politiken och samtidigt kom det upp texter om bränderna i Amazonas och min hjärna exploderade nästan - man kan inte ta hur mycket negativa saker som helst innan en slags humor spärr slår till för att man inte ska kollapsa i ångest och gråta i ett hörn.Jag tror inte det är konspiratoriskt. Däremot blir det som sagt svårt för omvärlden att ha /förstå/bibehålla fokus.
Det går tillochmed att om man ska vara jobbig, peka på denna tråden. Det finns så mycket skämt, roliga bilder, animeringar osv över karlns galenskaper som folk lägger fokus på . Ett microcosmos av hur världen försöker hantera det och hur man reagerar /fokuserar .
Deficit will reach 1 trillion next year budget office predictsThe federal budget deficit is growing faster than expected, even as President Trump muses about more tax cuts and other ideas that would add to government debt.
The deficit will reach $960 billion for the 2019 fiscal year, which ends Sept. 30, and $1 trillion for the 2020 fiscal year, the Congressional Budget Office said in updated forecasts released on Wednesday. Previously, it had projected an $896 billion deficit for 2019 and $892 billion for 2020.
[...]
Typically, the budget deficit shrinks when unemployment is low. Mr. Trump’s administration has defied that trend.
[...]
Congressional Republicans have largely gone along with Mr. Trump’s moves to add more debt, even as they insist they will return to shrinking the deficit if Mr. Trump wins a second term in office.
[...]
The president has talked in recent days about moving to unilaterally reduce capital gains taxes, a move that is estimated to add $100 billion to deficits over the next decade, and to cut payroll taxes, which could reduce revenues by $75 billion a year for every percentage point cut in payroll tax rates.
Om jag får sätta på mig min foliehatt så misstänker jag nästan att allt detta var bara för att han skulle kunna ändra på politiken till det bättre för de allra rikaste och sedan dra sig tillbaka med den ökade rikedomen och rikare vännerna och skita i vad som händer resten av landet eller världen (med tanke på klimatet).Deficit will reach 1 trillion next year budget office predicts
So very good at economy, so very successful business man.
Jag får nästan huvudvärk..!
Ö som ö....Någon i mitt flöde föreslog att Trumpen skulle få köpa Bali i stället. Han är nog rätt billig hos Moderaterna i dag.
(https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-attackerar-carl-bildt-en-man-som-inte-lyckats-ha-ratt/)
Och Danmark får finansiera muren?! Eller Mexico.Självklart får de behålla samma nivå av självstyre som de har nu och bildar därmed den första delstaten där engelska inte är officiellt språk.
Dock kommer militärbasen -som ligger utanför självstyrelseområdet- att utvidgas och täcka 57% av den glaciärfria ytan.
För att hålla isär de två områdena kommer det att byggas en mur som skiljer väst-Grönland från öst-Grönland.
Ja han tror nog att det är ön man talar om när man förslår det för honomÖ som ö....