Status
Stängd för vidare inlägg.
Ridinstruktören hade haft ett hjärnsläpp och skrivit i hästlistan att jag skulle rida ponnyn idag, i stället för fuxen som jag brukar rida på söndagar. Fuxen stod ju också inne i morse utan att någon annan skulle rida den, så hon sa att hon nog tänkt sig att jag skulle rida två hästar samtidigt. :laugh:

Dagens lektion gick inte lika bra som den i tisdags och jag kände att jag inte riktigt orkade rida engagerat idag. Tydligen var det fler som var inne på samma linje. Vid ett tillfälle när vi skulle komma fram i vänster galopp på fyrkantspåret var vi 3 av 5 ryttare som vände in mot mitten, inklusive jag själv.

Det blev en hel del rättning av sitsar idag, men jag fick ingen kommentar alls. På slutet, när ridläraren gick runt och pratade enskilt med alla fick jag veta att min sits varit helt spikrak. Bäst av alla faktiskt. :D Det hade inte funnits något att rätta. Hon hade behövt ta fram vattenpasset om hon skulle haft en chans att upptäcka snedhet. Det kändes riktigt roligt att höra och det är ju en bra grund att utvecklas vidare ifrån. Den karamellen kommer jag suga länge på.

På eftermiddagen red jag friesern igen. Tidigare har jag ridit rätt mycket skänkelvikningar, serpentiner m.m. men idag tänkte jag att jag skulle rida rakt fram precis mitt på gräsremsan i mitten av vägen. En fortsättning på temat "spikrakt" så att säga. Men, det var skitsvårt! Och det blev inte rakt för fem öre. Då så, det är bara att träna vidare.

Det är lite kul för övrigt att höra kommentarer från folk man rider förbi. Jag får ofta höra att fröken häst är så vacker :) Ja, det är hon ju också.

När jag kommit tillbaka till stallet och höll på att klä av hästen kom hästägaren in och bjöd på nybakad varm lussebulle! :d Åh, jag blev helt lyrisk. Det var så gott!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 042
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 327
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Det har nu snart gått ett år sedan min hästs "osynliga" skada på en terrängträning. Som några av er säkert redan läst i någon annan tråd...
2
Svar
25
· Visningar
4 936
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp