Spender S...

ancan

Trådstartare
Någon som väntar föl efter honom???
Jag har gått här och lurat lite på att betäcka med honom i år, han har ju en fantastiskt trevlig stam. Men jag funderar på hur han egentligen ser ut... han fick ju inga kanonextriörpoäng när han godkändes... Någon som vet???

Sv: Spender S...

Det är nog bäst att inte skriva vad man tycker i det här fallet för då lär nog moderatorerna stryka det på en gång

Troligen gillar Burra honom inte, och skriver hon då vad hon tycker exakt, så är hon rädd för att ameo raderar det. Men jag undrar om det inte var diskussion om honom i en annan tråd för ett tag sedan, här på avelssidan.

Sorry, men du är ju här, sedan om du är han eller hon har väl inte så stor betydelse?

Jag har sett honom i verkligheten. Han har ju en otrolig spänst och hoppar helt fantastiskt. Men jag tycker nästan att hans exteriörpoäng är i högsta laget.
Så min sammanfattning om honom är:
- som hopphäst mycket gärna, verkar vara en helt underbar tävlingshäst.
- som avelshingst aldrig, finns lika bra hopphästar med bra exteriör att välja mellan.
Men smaken och avelsarbetet är ju väldigt olika, såg i Ridsport att han haft en del ston.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 795
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 384
Senast: Sezziyanen
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025