Spela på Svåra hästnamn?

Sv: Spela på Svåra hästnamn?

Bara jag som minns tungvrickande shesellseashells?

Jag minns henne inte, men däremot sett hennes namn i startlistor då hennes avkommor startat och skrattat gott och inte lyckats få till det en enda gång med flyt:D

I övrigt tycker jag att t.o.m de enklaste namnen kan bli svåruttalade av speakers ibland... En kompis till mig hade en som hette Gambero Real, vi uttalade det som Gambero Riil, men på banorna blev det, just det, Gambero Real.

Min häst har också ett konstigt namn. Hon var med på V64 igår och i TV-sändningen försökte de reda ut vad hon heter (vilket Micke Nybrink lyckades med till slut), men sedan blev det för jobbigt att säga namnet så då sa de bara "och i andra ytter sitter hästen med det konstiga namnet". :rofl:

Jag tyckte det var jätteroligt. Sen sa någon av dem:- Det betyder säkert något... (eller något liknande) :rofl:

Japp! :D

Du kunde ha messat det. :D

Jag tror jag ska jäklas med dem om jag tar föl på henne och döpa ungen till Double Indemnity som betyder:

{amerikansk engelska} {juridik} liv- eller olycksfallsförsäkring som innebär att det vid den försäkrades frånfälle betalas ut en summa pengar som är dubbelt så stor som det nominella värdet som står angiven i försäkringsbrevet

:devil: :devil: :devil:

inget tungvrickarnamn IOFS, men mitt absoluta namna på en häst EVER är lätt Nisse på åkern. :love:

Håhå. Samma uppfödare har en häst som heter Åkerspöket. Undrar om det är Nisses fru :cool:.

Lyfslykaboxachoclt...........:angel:

(Life is like a box of chocolate)

Hon kallades rätt och slätt för Fisken ;)

Knapp

Hade en passhäst i USA som hette "Canuseemebow".. Inte så svårt uttalat tycker man väl, men för speakern blev det både (Helt direktöversatt till svenska) "Kan du se mig buga" (som det väl ska vara), men även "Kan du se mig båge" :p Alltså 2 olika uttalanden på "bow"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka