Spela på Svåra hästnamn?

Sv: Spela på Svåra hästnamn?

Jag har å andra sidan haft en som hette Kacka Boy:D
Undrar hur sjutton de tänkte när de döpte honom..:rofl:

Du/vi hade ju Transparentblanche.
Plättlätt, men speakern var inte så glad alla gånger :D

Aaa,just ja . Har hon fått föl i år med,vet du det?
Och jag kommer nog döpa mitt föl till Somekindofmonster :angel:-

KL
Lite OT. MEN int fan e det lättare att uttala welsharnas namn int!!! Kompisens sto är efter Cwerty Cadno Cadfridog .
Ge er på den ni som kan!!! jag ger upp!!

Varan heter Billiam.
Inte Bill I Am.
Vet inte hur manga ganger jag far fragan om stavning - hur svart kan det vara egentligen??
Oftast sager jag bara William med ett B och da ser dem annu mer konfunderade ut...

Vi har ju en som heter Alfas Abe Lincoln. Vi trodde i vår enfald att det var uppenbart att Abe uttalas "Ejb". När han startade nu i fredags (låg i dödens halva loppet och vann, så han nämndes många gånger) uttalade speakern hans namn Alfas "Ejbiiii" Lincoln varje gång.

Jaha. Startade igår igen. Samme speaker, samma uttal. Utom första gången han sade namnet, då var det rätt.:D

kl

Jag tror att de var glada på täby att Sosalolomome aldrig kom till start.

Hon fick inte heta Salome så då tog ägaren till sjörövarspråket. ;)

eller shemakespanncakes och handoverabredfred:D

Och jag, mitt pucko, döpte Clippers sista föl till Marauder.
Vilket uttalas Marodör.

AM

....och som en försmak på vad som komma skall, så prövade jag att uttala namnet innan jag läste hur det skulle uttalas egentligen....
det blev Marrauder. :crazy: sorry.

Hade en gång en passhäst som hette Serrez Les Cordons, kan säga att jag hörde alla möjliga uttalningar på det :D
Är även "uppväxt" i ett stall som födde upp hästar vars namn slutade på Hjo (vilket för de som inte vet är en liten stad vid vättern ;) ) , kommentatorerna ( speciellt Hans G) hade dille på att uttala det Djo... ha ha, uttalas för de som inte vet "Jo", inget D :D
Har säkert hört en hel del annat kul men det här var vad som poppade upp just nu :)

kl

Speakern på Hagmyren idag hade loppet igenom stora problem att uttala Knoffelina Rej, som fick heta både det ena och det andra. På upploppet gav han upp och refererade ekipaget som "Den gröna ryttaren" (dom vann loppet):rofl:

Jag har hört en speaker som misslyckats med Krokan också.
I stället för [krokaaan]blev det [krok-an]

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka