Spela på Svåra hästnamn?

Humelibumlan

Trådstartare
Lite full i skratt, här har man gått i 8 år o fnissat lite åt hur de uttalat Humlans namn på de olika banorna och alla som försökt sig på det genom att läsa program eller namnskylt..

Kort kan vi säga hon kallats allt från Decet et Dolor som hon heter till Dromendar ekk Dollars... vilket hon inte heter :angel:

Så precis ringer en spelsite mig o frågar, vad heter hon o vad betyder det?
När jag uttalar namnet o killen uttalar det efter mig, hör jag nån skrika Jaaaa!!! o bakrunden, ska vi gissa att de slagit vad? ;)

Nån mer som brukar få häpnas över komentatorer och andras fantasi när det gäller uttala hästnamn?

Sv: Spela på Svåra hästnamn?

men vad heter hon då?

har tyvärr inga erfarenheter från detta, men stör mig på att nästan alla människor stavar Lysjö Carisma med just C. det stavas Lysjö Karisma. med K! :p

men vad heter hon då?

har tyvärr inga erfarenheter från detta, men stör mig på att nästan alla människor stavar Lysjö Carisma med just C. det stavas Lysjö Karisma. med K! :p

Deset et dolor utalas det väl på ett ungefär.. :)

Nope, Tii-trick ska det vara! :laugh:

Vi har ju en som heter Alfas Abe Lincoln. Vi trodde i vår enfald att det var uppenbart att Abe uttalas "Ejb". När han startade nu i fredags (låg i dödens halva loppet och vann, så han nämndes många gånger) uttalade speakern hans namn Alfas "Ejbiiii" Lincoln varje gång.

Jag vet inte ens hur min egens namn ska uttalas:o Quidia, jag säger det på svenska och som det stavas, men vet inte hur det är tänkt att uttalas, förmodligen franskinspirerat?:confused:

Haha, jag reagerade faktiskt på det. Men så heter han väl inte tänkte jag... :D

Ha,ha. Fler som inte kan läsa:rofl:

Hästen heter ju Decet et Dolor

men hur ska ja kunna veta det när TS bokstavligen skriver "Kort kan vi säga hon kallats allt från Decet et Dolor som hon heter till Dromendar ekk Dollars... vilket hon inte heter"
lägg märke till det som är understruket..... klart ja undrar va kraken heter egentligen!!!!!!!!!!

"Kort kan vi säga hon kallats allt från Decet et Dolor som hon heter till Dromendar ekk Dollars... vilket hon inte heter"

jag kan också stryka under.:D

dessutom behöver inte allt tas på blodigt allvar...

jag böjer mig och erkänner rodnande att jag faktiskt inte läst just som hon heter ....

pinsamt. skäms på mig. :o

inte nog med att jag missa det första gången, jag klipper dessutom ut och stryker under!!!!! kan ju lika gärna gå och tatuera in icke läskunnig idiot i pannan... :crazy:

klart ja inte tar det på allvar, ska ju givetvis va en :p med i "vaddå, jag vet ju inte vad hästen heter (eftersom jag uppenbarligen inte kan läsa), såklart jag undrar vad kraken heter egentligen"!

å inte nog med det..... när jag läst ditt utklipp och din understrykning var jag tvungen att gå tillbaka till ursprungsinlägget och verkligen LÄSA med egna ögon att det verkligen stod så. så att du inte lurar mig....... :o

näe..... nu går ja å ställer mig i ett hörn....
smiley.php

kl

Jag har skrattat gott åt uttalandet av min gamla passis namn några gånger.
Lasciocarpa Simoni utalades av mig Lasiokarpa men på många travbanor har man hört Laskiosarpa

Ja jag bytte ut vissa bokstäver nu enbart för att visa att det är skillnad i uttal på s,c och k. ialf i detta fall :P

hehehe
så roligt, kul att veta att det bara inte är min
min heter Midåkra herheadheldhigh
men nä vi är iväg brukar dom bara komma till midåkra her...
sen blir det bara något mumlande.
Va och seminerade henne och där blev det bara midåkra,
där vi hämtade semin så kopierade de bara stamtavlan. Haha
så kul det är med krongliga namn:devil:

Och jag, mitt pucko, döpte Clippers sista föl till Marauder.
Vilket uttalas Marodör.

Han var en liten ligist som föl och hittade på allt möjligt konstigt så jag tyckte det namnet passade perfekt.

Men jag kan gissa hur det kommer att låta i högtalaren på banan framöver om han kommer dit.. :crazy:

AM

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka