Spektakulära hingstar?

emmacsendes

Trådstartare
Jag ska betäcka mitt sto nästa vår och funderar väldigt mycket på med vad. Troligtvis vill jag ha en hopphäst, men det är inte bestämt. Så tänkte om ni vet några väldigt utåtstickande/spektakulära/speciella hingstar? Det kan vara allt från utseende (färg, extreriör osv) till gång, hoppteknik m.m. Vore tacksam för kul tips på "udda" hingst :D (Intresserad av att höra om alla raser, stora hästar då)
 
Sv: Spektakulära hingstar?

Betäckte mitt sto med en KWPN TP-hingst från Holland.
Dessa blir förmodligen inte så bra hopphästar, men de gör sig bra på dressyrbanan och framförallt i en vagn. :D

Waldemar:
waldemar.jpg


Rör sig 'lite' annorlunda:
waldemar2009.jpg


Fick ett otroligt vackert stoföl:

piruett.jpg


okning.jpg


Mamman är dock av samma ras. Har en fundering på att betäcka henne med en 'vanlig' dressyrhingst utan allt för hög knäaktion.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 543
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 238
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 378
Senast: Lyxzen
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 146
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp