Z

Zussami

Vart kanman köpa speglar till ridhus? Ska det vara nån speciell typ, eller köper man vanliga speglar hos glasmästaren?
Nån som vet vad det kostar?

Sv: Speglar?

Dom jag har beställt till kommande ridhuset beställde jag hos glasmästaren här. kanonbra och smidigt. dock lite dyrare skulle jag tro men fick exakt dom storlekarna jag ville ha =)

70.000:- gick det hela loss på och det var fyra veckors lev. men dom finns kvar där ännu eftersom ridhuset ännu ej färdigställt

70.000:- gick det hela loss på och det var fyra veckors lev. men dom finns kvar där ännu eftersom ridhuset ännu ej färdigställt

Oj! :o
70.000:- finns inte i min spargris :cry:
Får väl klistra aluminiumfolie på en plywood-skiva ...

haha.. kanske finns billigare :p

tog han för pappa kände honom..

Det finns ju speciella speglar som inte splittras i tusen bitar vid en spark eller annan olyckshändelse. det är kanske att föredra i ett ridhus. Men jag skulle tro at de är dyrare än vanligt spegelglas.

ja, det här beställde han från ett företag som gör glas till vanliga ridhus leverantörer. Sedan skär han till dem i de storlekar jag vill ha. ska kolla vart han beställer ifrån. kanske går att beställa en storlek direkt ifrån dem annars

Helst inte glas alls utan spegelbeläggning på plåt el dyl.
Såg för några år sen en häst som hoppat genom en spegel!
PL

ja, vi hade ett ungsto som hoppade upp i en av speglarna i ridhuset, det var som tur var ingen vanlig spegel, utan det blev som spindelväv över hela när det krossades och så föll det i typ 3 stora bitar till marken. Känns som om man hade fått byta underlgaet i den delen av ridhuset annars och hästen hade nog inte klarat sig undan med blotta förskräckelsen....

Hur stora var speglarna som kostade 70 000?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 109
Senast: Tualma
·
R
Kläder & Bli fin Jag ska ha denhär kjolen imorgon och jag undrar om nån har tips vad som skulle passa att ha till den. Inte för jag kommer vara på nåt...
Svar
3
· Visningar
472
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar