Spegelvända och flytta över?

I

Isis

Nån som kan berätta för mig hur man spegelvänder en bild och flyttar över en bild till en annan bild på photoshop?

:confused:
 
För att spegelvända går du in under Bild --> Rotera arbetsyta --> Vänd horisontellt

Sen fattade jag inte riktigt vad du menar med den andra frågan...
 
Tack för svaret :)
Men den andra frågan menar jag som så att man tar en figur på en bild och klistrar in på en annan bild.
Tex. Att jag har ett foto på e häst som står i ett stall men vill bara flytta över hästen till ett foto på en äng så resultatet blir en häst på en äng. hmmm snurrigt kansk men jag vet inte hur jag ska förklara bättre. :crazy:
 
Du får först markera hästen, kopiera den, gå in på ängen, och klistra in...
det är jättesvårt att få det snyggt
 
Ok men om jag bara vill ha ut en figur från en bild. Alltså inte hela bilden. Försökte använda magnetlassot runt figuren men sen kom jag inte längre :confused:
 
Du markerar den del av bilden du vill flytta över. Kopierar och klistrar sen in det på bilden du vill ha det på.
 
Det är just det att jag inte vet vad jag ska markera med för när jag gör som jag tror att jag ska göra så försvinner markeringen vid kopiering och hela bilden flyttas över ändå.

Figuren som ska kopieras är också svartrandig och så är bagrunden svart så det smälter liksom in i varandra.
 
Man kan markera med:
* Rekangulär, Eleptisk markeringsram samt de för bara en rad
* De olika lassoverktygen
* Snabbmaskläge (de två runda cirklarna nedanför färgväljaren, se bara till att ha opaciteten ställd på hög på penseln & suddet)
* Från Markering i menyn tex välja färgområde, omforma markering...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
622
IT & mobiler Har en inspelning på en danskoreografi som jag gärna skulle vilja göra spegelvänd så att jag kan härma instruktörens rörelser som de ska...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Rie
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
283
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 329
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp