Speedi Beet / Kwik beet

Lycanthrope

Trådstartare
Vad är det för skillnad på speedi beet och kwik beet?

Verkar inte finnas återförsäljare av detta alls här uppe i landet :(
Har ringt dom få jag hittat och de är inte det längre.

Finns det något företag som skickar dessa foder?

Sv: Speedi Beet / Kwik beet

Det är olika märken bara, annars ingen större skillnad. Har provat båda sorterna och det var samma. Vet inte om det finns någon som skickar.. Ring grossist och fråga?

Det är olika märken bara, annars ingen större skillnad. Har provat båda sorterna och det var samma. Vet inte om det finns någon som skickar.. Ring grossist och fråga?

Var det något problem med att få hästen att äta det? Var det ena lättare än det andra? Funderar på att ge det till min i vinter för fibrerna, men vet inte om han äter det. :confused:

Nä, min häst åt båda sorterna.
Men å andra sidan äter han allt, så han är nog ingen bra måttstock :D

Hehe okej. Det känns onödigt att köpa en jätte stor säck om han inte äter det, den vanliga betforsäcken tog det flera år att ta slut på.. :confused:

Mina hästar får Kwikbeet och gillar det. Den ena är ganska kräsen men han brukar inte protestera mot nya foder, snarare så att han tröttnar när nyhetens intresse har svalnat. Än så länge äter han sin Kwikbeet iaf.

Går ju att blanda i en näve lusern tex eller örter för att variera smaken.

Jo, visst går det att blanda i olika saker. Men vill han inte ha något av det som är i så ratar han allting istället. Och då äter han inte det på flera veckor sen. Han är skeptisk till ny mat och gillar han den så tröttnar han, som din, efter ett par veckor. Den enda maten han inte ratat är muslin, annars så har han ratat all mat som ja testat utan gräs..

Kwikbeet och Spedibeet finns väl bara i stora säckar?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
2 058
Senast: Stergo
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Sirap
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
594
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama