Special magplatta?

L

loppan01

Hej!
Jag undrar om någon har sett eller har en häst som behöver dubbla magplattor. Alltså en häst som slår i hovarna bakom den ordinarie magplattan. Finns det längre magplattor som når längre bak? Var hittar man sådana?

Sv: Special magplatta?

Har inte själv varit med om det, men vet att det finns längre magplattor som man fäster med en rem som knäpps bakom sadeln(för att hålla den uppe). Har däremot varit med om en häst som sparkar sig mellan frambenen, hon fick lämna in sin sadelgjord och sy på en läderflärp som täckte även framåt och inte bara bakåt!

Ja, men precis! Vet du var man kan hitta en sådan man fäster bakom sadeln? Tack för svaret!

En i mitt stall, hennes gamla d-ponny slog också i bakom magplattan så dom gick till en ridsport butik som hjälpte dom att designa, den va typ längre å sen gick det snören upp till sadeln där bak för att den inte skulle hänga ner. Lite svårt att förklara och jag vet faktiskt inte heller om det funkade bra eller dåligt men du kan ju höra med en ridsportbutik någonstans om dom har ngt bra tips.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka