special kattfoder

M

M-Meduza

Nu är det så att jag hittat ett foder som passar alla fyra katterna i huset. undrar nu om det finns något likvärdigt.

dom äter nu since plan (tror ja märket heter typ) och sen sensitive stamach. (känslig mage. ja o stava)..

detta fodret passar både norskingen som har väldigt känslig mage o lätt blir lös av annat foder. korsningen som e väldigt kräsen.
kastrerade hankatten som haft början till urinsten..

undrar nu om det kanske finns något likvärdigt foder som man kan testa.. då detta blir väldans dyrt =(..

försökte väga katterna häromdagen med. vet ej om det stämmer. men min lilla norska vägde 2,5 men hon e kanske 8 månader o växer. men tycker det e lite smalt.
min andra kastrerade hona som e väldigt liten hela hon väger lika mycket men är propitionerlig faktiskt. hon e snart 1,5 år.

kastrerade hanen på 1,5 år (bonnkatt) väger dock nästan 4kg. o visst han e fet... o kast honan på fyra år vet ja inte va hon väger men hon e lagom dom varit väldigt överviktig så har enormt hängmage..:crazy:

Sv: special kattfoder

Jag tycker Royal Canin´s "Sensible" är jätte bra, det var det enda foder min förra hane (perser-korsning) kunde äta utan att bli lös i magen och det är ett av väldigt få foder som min nuvarande VÄLDIGT kräsna birma äter. När det kommer till njursten så har jag bara hittat ett foder som funkar super och det är från Specific (kommer inte ihåg bokstavskombinationen men frågar man hos veterinären där det säljs så vet ju dom).

Jag tycker iofs inte att 4 kg låter som en fet hankatt, inte om han är vuxen men det är ju du som kan se och känna på honom.

Om detta foder funkar bra nu så tror jag inte att det är en bra idé att byta. Ska du byta till ett likvärdigt foder kommer det knappast bli billigare och byter du till ett billigare foder är det tveksamt om det kommer fungera lika bra på dem alla.

haha han e fet =).. ska försöka ta lite bilder på katterna =).. har har till o med en rejäl dubbelhaka.. o man märker att han gått upp i vikt han e inte riktigt lika rörlig längre. han va borta i två månader förut ( hade rymt från balkongen från andra våningen i min sambos lägenhet). då när vi hittade han på katthemmet så va han normal : )... men han gick snabbt upp igen, men försöker hålla igen han lite..hehe

nä det är väl så ang fodret.. har testat foder hos vetrinären som ska vara väldigt bra men inte ens det har funkat... o det går inte hålla isär matskålarna..

så..men detta verkar ju funka så... får hålla fast vid det =)

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
757
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 868
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 028
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama