J
jsvanstrom
Jag har äkt min första häst i nu i 7månader. Och det har nästan bara varit skador. Jag har nog samarlagt ridit henne i 3månader. Eftersom i somras så tappade hon pälsen och massa :/ vet fortfarande inte vad det var. Men för ca 2månader blev hon halt och jag trode först det var hovböld, så jag och mamma åkte upp med henne till ATG och det var då spatt. Hon hade läkt spatt i höger b. Och påbörjad i vb. ok tänkte jag det kommer att läka eftersom min kompis ponny har läkt spatt, och hon tävlar med han. Men jag fick i alla fal reda på att hon hade spatt när jag köpte henne. Hon fick stå i ca 5veckor och två veckor med medicin. Sen skulle vi upp med henne igen och kolla henne och det hade läkt väldigt bra och jag kunde börja rida henne igen. Och jag skulle skritta i två veckor och sen skulle jag börhja trava med henne. Och jag skrittade henne i 3veckor sen började jag trava henne försiktig med en långsträka i båda varven och allt gick väldigt bra. Till nu, jag började trava henne mer och mer. Men värmde upp henne väldigt länge. Men så bytte jag och min kompis häst och så kollade jag på henne och hon såg halt ut. Min kompis sa att hon tyckte hon var halt. Och när jag satte mig på henne igen så kände jag det direkt. Då hade jag ridit henne försiktigt i ca 9veckor. Jag har nu vart ute och gått med henne i ca 2veckor och hon haltar fortfarande och börjar vara öm i ryggen. Hon vilar alltid vb. Och hon ligger alltid ner i hagen ett vist kl slag. Hon har aldrig legat ner i hagen förutom att rulla sig. När hon har legat ner kan hon knappt stöta på benet dom 4första stegen. Nu vill jag veta tror ni att det är någon ide för mig att kämpa med henne. Hon är 17år och jag vill inte ge bort henne, men jag vill inte bara kuna skritta utan tävla till sommaren. Jag köpte henne för att jag skulle kuna ut och tävla så jag känner mig lite lurad. Och mamma frågar mig varje dag nu vill du sattsa på henne eller ska vi ge bort henne som skritthäst. Och jag vill värkligen inte ge bort henne men det är så svårt att se henne ha ont. vad tycker ni jag ska göra? GE MIG TIPS SNÄLLA!