Spatt samtliga tre glidleder

JossanW

Trådstartare
Hej

Finns det någon här som har en häst, eller har haft en häst, som har spatt på samtliga tre glidleder?
Jag läser mycket om spatt men oftast så är bara en glidled påverkad.

Finns det någon som kan dela sina erfarenheter om KRAFTIG spatt, alltså samtliga tre glidleder är påverkade?

Sv: Spatt samtliga tre glidleder

Min kompis islänning hade så på båda bak, de var alla ihopväxta och han klarade böjprov ua när han var 18 år. Den aktiva fasen var dock innan hon köpte honom, så man vet ju inte hur han mått innan. Enligt ägaren har han inte varit halt en dag, och det kan jag tro, sjukt tuff liten häst, men ont har han nog haft.

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 898
Senast: Noxos
·
Fordon Hej! Jag har nyligen börjat övningsköra på trafikskola och har hittills tagit tre lektioner med manuell bil, men jag har aldrig kört... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 135
Hästvård Hej! Är det någon här som har en häst som blivit opererad för spatt? Min häst kommer opereras inom kort och jag undrar lite om hur...
Svar
0
· Visningar
472
Senast: Biet
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka