Spatt och försäkring!

Madde_padde

Trådstartare
hur är de me de? Om hästen inteh ar försäkring i dagsläget men harh aft spatt och nu ska försäkras hur funkar de då? Får man fullförsäkra denna häst?

Sv: Spatt och försäkring!

Med största sannolikhet kommer hästen att få reservation på aktuellt bakben.

aha ja de va de ja hade för mig..har kontakt med ett par som evp lanerar att köpa en häst jag hade på foder förr som jag lämmande tillbaka när han fick konstaterat spatt i bägge bak....Han är oförsäkrad idag

Men hur blir de då när dom försäkrar... ser föräkringsbolaget att hästen vart på klinik eller är de upp till vetrinären som gör beisktninen?

Beroende på om hästen haft en tidigare försäkring, så kan bolaget känna till denna skada. Oavsett om man med vetskap försäkrar in hästen utan att nämna spatt, kan det ändå framkomma senare om åkomman blossar upp igen. Då riskerar man att få stå för hela kalaset själv, samt i sämsta fall få en anmälan på sig om bedrägeri.

Jag köpte min ena häst med konstaterad spattförändring i båda haserna. Jag fick "reservation på hälta båda bak inkl komplikationer därav". Men detta gäller endast Liv. Övriga skador som ev skulle kosta henne livet har jag full försäkring för. Vet.kostnader för hältor inkl spatt har jag även där en full försäkring för.

aha okej så man kan få de så!

denna häst har aldrig haft försäkring i sverige...

Liknande trådar

Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
548
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 693
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 145
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka