Mysgrisen
Trådstartare
Vi fick prova på ett spår i höstas och min hund spårade jättebra. Sedan har vi gått lydnadskurs osv, så vi har inte spårat något utan aktiverat oss med annat.
Jag lade ett spår idag vid lunchtid, och vi gick det vid femtaget på em. Han fattade ingenting!
Jag blev jättebesviken eftersom han var så duktig när vi fick prova på. Nu ville han bara lukta på andra saker och stå och titta i skogen...
Jag blir lite orolig över ev noskvalster. Han blev behandlad i vårvintras för att vet trodde att han ev hade noskvalster. Han snorklade inte så mycket, men litegrann.
Tyvärr har våran grannes hund noskvalster, och de behandlar honom inte...
Min hund visar inga tecken på kvalster, men han ville ju inte spåra...
Kan det vara så att han inte fattade vad han skulle göra?
Jag la inget långt spår,och hade en rolig leksak på slutet. Gjorde som vi blivit tillsagda på klubben (förutom leksak ist för godis på slutet).
Kan någon berätta för mig hur man börjar med spår?
Jag har hört att man "ska" lägga spåret på kvällen, sedan gå det igen på morgonen, låta det ligga några timmar och sedan gå med hunden, leksak på slutet.
På min klubb så la dom spåret på morgonen och vi gick det tidigt på em, strumpa med godis på slutet.
Snälla hjälp mig, jag vill så gärna spåra med min hund!
Jag lade ett spår idag vid lunchtid, och vi gick det vid femtaget på em. Han fattade ingenting!
Jag blev jättebesviken eftersom han var så duktig när vi fick prova på. Nu ville han bara lukta på andra saker och stå och titta i skogen...
Jag blir lite orolig över ev noskvalster. Han blev behandlad i vårvintras för att vet trodde att han ev hade noskvalster. Han snorklade inte så mycket, men litegrann.
Tyvärr har våran grannes hund noskvalster, och de behandlar honom inte...
Min hund visar inga tecken på kvalster, men han ville ju inte spåra...
Kan det vara så att han inte fattade vad han skulle göra?
Jag la inget långt spår,och hade en rolig leksak på slutet. Gjorde som vi blivit tillsagda på klubben (förutom leksak ist för godis på slutet).
Kan någon berätta för mig hur man börjar med spår?
Jag har hört att man "ska" lägga spåret på kvällen, sedan gå det igen på morgonen, låta det ligga några timmar och sedan gå med hunden, leksak på slutet.
På min klubb så la dom spåret på morgonen och vi gick det tidigt på em, strumpa med godis på slutet.
Snälla hjälp mig, jag vill så gärna spåra med min hund!