Kildegrei
Trådstartare
Idag gjorde jag säkert något dumt men Theo fick spåra spåret jag la i lördags åt en annan hund. Tänkte jag kommer ju ihåg på ett ungefär hur det gick och det är ju alltid spännande att testa och se om det går. Det gick! Han var lite förvirrad första metrarna men sen började han koncentrera sig. Jag kom ju ihåg vissa punkter så kände att vi är nog ganska rätt iaf och oftast gick han så målmedvetet så tänkte vi är nog rätt även fast jag inte kände igen mig. Men vi kom fram till slutet för där kände jag igen mig, min duktiga lilla hund!
Han gick faktiskt med nosen mer sänkt här, antar att det krävdes lite mer koncentration när spåret var 4 dagar gammalt. Funderar om det är så jag ska göra för att få honom att sänka nosen och sakta ner lite, alltså planera så att spåret får ligga några dagar. Får väl testa och se hur han reagerar men när jag såg hur han reagerade idag så känns det som att spåren som bara legat några timmar är alldeles för lätta för att han ska koncentrera sig fullt ut på det!
Han gick faktiskt med nosen mer sänkt här, antar att det krävdes lite mer koncentration när spåret var 4 dagar gammalt. Funderar om det är så jag ska göra för att få honom att sänka nosen och sakta ner lite, alltså planera så att spåret får ligga några dagar. Får väl testa och se hur han reagerar men när jag såg hur han reagerade idag så känns det som att spåren som bara legat några timmar är alldeles för lätta för att han ska koncentrera sig fullt ut på det!