cowgirl81

Trådstartare
Vad jag har hört så ska sparris vara svårodlad. Jag vill dock prova och har några plantor hemma. Men hur ska man sätta dom. Kan jag sätta dom i vanlig jord eller vill de ha nån speciell jord och plats.

Sv: Sparris

Jag tror inte sparris är så svårodlad, men det tar lång tid innan man kan skörda, ofta 3 år.

Jag googlade på "odla sparris" och fick massor med bra träffar. Här är en, se faktarutan längre ner på sidan.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
462
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
511
Senast: sthu
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
73 062
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 480

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka