Sv: Sparkas vid blöjbyte
Min snart tvååriga son har oxå sparkats vid blöjbyten. Det jag gjorde var att försöka leka bort det, distrahera honom med att prata om saker osv, jag har oxå blivit riktigt arg, dom sakerna har funkat ibland.
Det som har funkat bäst här är att man sagt till på skarpen att "om du sparkar mamma så får du gå iväg utan blöja för jag vill inte vara med dej när du är dum och sparkas", första gången efter den meningen satte jag ner honom, utan blöja, och gick ut från badrummet. Hann komma två steg utanför dörren innan han bad om att få blöjan på sej.
Han blev så klart ledsen men så fort han bad mej komma tillbaka kom jag, tog upp honom och fortsatte där vi hade slutat och då blev allt bra.
Nästa gång han skulle sparkas behövde jag bara påminna honom om att jag blir ledsen när han sprakas och då vill jag inte vara där, och går jag därifrån får han gå ner, utan blöja, med bajs i blöjan eller vart vi nu befinner oss i blöjbytet och jag tänker inte göra nått med honom förens han är snäll och inte sprakas.
Jag var gravid när han höll på och vägrade ta dom där sparkarna så han kanske kände i luften att jag verkligen menade allvar.
Men jag hade kanske tur att det funkade, många andra ungar hade kanske glatt gått därifrån med bajsblöjan.