A

AnonymaJag

Alltså ibland inbillar jag mig att det "sparkar" i magen. Ibland = någon eller några om gånger dagen, alltid en stund efter att jag har ätit. Jag kan inte komma ihåg att jag har känt det innan. :crazy:

Jag hade sex senast i februari, men sedan dess har jag haft mens fyra gånger och dessutom gjort sju (!) negativa grav-test. Kan jag vara absolut säker på att "sparkarna" inte beror på graviditet?
 
Sv: Sparkar?

Jag blev gravid i början av februari (På våran årsdag om man ska gå efter datumet på UL :love:)

Såhär såg min mage ut i mitten av Maj.
phpa5bw5q.jpg


Början av Juni
phpwutocy.jpg


Nu kanske inte du är smal så då syns det kanske inte lika tydligt.
 
Sv: Sparkar?

Jag har också "sparkar" ibland.

I mitt fall är det tarmarna som bråkar. :D
Men det KÄNNS precis som jag kan föreställa mig att sparkar känns. Vet inte säkert eftersom jag inte varit gravid, men det känns då rakt inte som "bubblande" utan mer som små kickar.

Har du gjort så pass många negativa grav-test borde du definitivt inte vara gravid. Det måste vara ytterst sällsynt (om det ens är möjligt) att det skulle missa så många gånger. Men du kan ju alltid gå till gyn om du känner dig osäker ändå.
 
Sv: Sparkar?

Kan säga att mina sparkar inte känns som bubbel i magen. Det kittlas det gör inte en gasbubbla i tarmen.
 
Sv: Sparkar?

Jo, jag är nog ungefär i samma storlek som du är (utan magen ;)) och det syns absolut inget på mig. Jag har försökt känna livmodern, eftersom den borde vara ganska förstorad nu om jag är gravid, men jag kan inte känna något.
 
Sv: Sparkar?

Men för en som aldrig varit gravid, vilket jag (kanske felaktigt) uppfattat TS som, kan man nog ta miste. Säger inget annat.

Har man väl känt riktiga sparkar så är det nog inga tvivel, åtminstone inte efter så pass lång tid.
 
Sv: Sparkar?

Mm, det känns som små "sparkar". :crazy: Jag har en del problem med magen och tarmarna, så det kan ju säkert vara anledningen, men jag kan inte låta bli att oroa mig.

Nej, det borde ju vara stört omöjligt... En läkare kände över magen på mig snabbt (i vad som skulle vara v. 13-14), skulle han i så fall känt om livmodern var förstorad?

Jag har varit på UM och de absolut garanterade mig att jag inte var gravid, men fortsätter jag oroa mig ändå och skulle därför vilja ha lite fler åsikter.
 
Sv: Sparkar?

Eftersom jag är under 23 så hör jag till UM (iaf i min kommun) och där har jag varit och testat mig och pratat med en barnmorska, men sedan vill inte de gå vidare med det. Dessutom har jag pratat med skolsköterskan och lite med skolläkaren (som även undersökte min mage), och alla är övertygade om att jag inte är gravid, men jag fortsätter att oroa mig.
 
Sv: Sparkar?

Jag har varit hos skolläkare och hos barnmorska på UM och de har gett mig svar, men jag litar inte riktigt på det och därför ber jag nu om fler åsikter. Jag fortsätter uppenbarligen att oroa mig trots deras åsikter, sju negativa test och mens fyra gånger.

Om jag vänder på det: skolsköterskan och barnmorskan på UM garanterar att jag inte är gravid, kan jag då lita på dem? Kan jag vara säker?
 
Sv: Sparkar?

Men vem tänkte du lita på om du inte litar på varken barnmorska eller läkare? vi här kan ju inte säga om du är gravid eller inte.
 
Sv: Sparkar?

Mitt tips är att lita mer på UM och läkare än buke i detta fall.
Du har haft mens 4 gånger, och gjort 7 negativa test.


Varför så nojjig?

Varför tror du inte på vad testen visat?
 
Sv: Sparkar?

Mitt tips är att lita mer på UM och läkare än buke i detta fall.
Du har haft mens 4 gånger, och gjort 7 negativa test.
Jo, jag vet. Jag borde kunna känna mig helt säker, men ändå gör jag inte det. :crazy:

Varför så nojjig?

Rent allmänt så är jag väldigt nojjig och särskilt när det gäller något så "allvarligt" som graviditet.

Varför tror du inte på vad testen visat?

Anledningen till att jag inte litar helt på testen är de här små sparkarna jag känner av ibland.

Jag får se - om jag inte är bättre till nästa vecka (har problem med magkatarr) så ska jag ringa till Vårdcentralen, men jag vill gärna ha fler åsikter ändå! :)
 
Sv: Sparkar?

Då tycker jag du ska ta dig till UM igen, berätta att du är jätteorolig, och be om en fullständig undersökning.
Se till att bli tagen på allvar, och att skydda dig ordentligt i fortsättningen.
Själv var jag konstant orolig när jag gick på piller (var rädd att glömma), efter byte till annat p-medel är nojjorna borta.
 
Sv: Sparkar?

Jag var på UM och testade mig en gång. Sedan gick jag dit igen och pratade om sparkarna och då sa hon att jag inte kunde vara gravid och att jag skulle "lämna tankarna och njuta av sommaren".

Vi skyddade oss med kondom, men såhär i efterhand är jag inte 100% säker på att den var hel.

Risken att jag är gravid borde vara minimal, men jag kan inte låta bli att oroa mig.

Tack för dina svar! :) Problemet med UM är att det ligger ganska långt bort och därför skulle det vara enklare med Vårdcentralen.

Edit: Jag funderar på att ringa till UM och höra vad de tycker... Kanske är det lika bra att jag åker in på en undersökning.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 367
  • Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 386
Senast: Crossline
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 908
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp