Sv: Sparkar?

Oj, vad tidigt du har mage!

Jag är i v 13, och min syns INGET, bara att jag ser lite "rundare" ut i formen på magen, jag är en riktig benget!

Med sonen såg ingen annan än jag själv att jag var gravid förrns i 5-6 månaden. Och när jag köpte vagn 3 veckor innan "do date" trodde hon i affären att jag hade jättelångt kvar....: "jaha du är ute i god tid..."
 
Sv: Sparkar?

Oavsett hur "larvigt" det är, kan du ju inte gå runt och vara orolig.
Skulle det vara så att du är gravid i 4:e månaden borde din mage börjat växa, mensen vara puts väck, kanske illamående osv.

Repade ni kondomen? Eller varför skulle den varit trasig?
En kondom går väldigt sällan sönder, de klarar ganska mycket (så som att träs över huvudet, även om det inte rekommenderas).

Vad skulle göra dig övertygad om att du inte är gravid?

Ett ultraljud? Fler test? (ett i månaden räcker gott;))

Då du vad jag förstår inte uppvisar några graviditetssymtom, utan snarare har en trasslig mage?
 
Sv: Sparkar?

jag har legat i badet och sett svallvågor efter "sparkar"... jag var garanterat inte gravid då :idea: har bara extremt livliga tarmar... jag har t.o.m. känt "sparkar" som bara varit tarmrörelser (det har känts som vissa sparkar jämfört med när jag har varit gravid)
 
Sv: Sparkar?

Jag var på UM och testade mig en gång. Sedan gick jag dit igen och pratade om sparkarna och då sa hon att jag inte kunde vara gravid och att jag skulle "lämna tankarna och njuta av sommaren".

Vi skyddade oss med kondom, men såhär i efterhand är jag inte 100% säker på att den var hel.

Risken att jag är gravid borde vara minimal, men jag kan inte låta bli att oroa mig.

Tack för dina svar! :) Problemet med UM är att det ligger ganska långt bort och därför skulle det vara enklare med Vårdcentralen.

Edit: Jag funderar på att ringa till UM och höra vad de tycker... Kanske är det lika bra att jag åker in på en undersökning.


HAHAHA, ursäkta men du har haft mens ett flertal ggr, ni har haft kondom. Lägg ner! Du är troligen med sannolika skäl INTE gravid, sparkarna som du känner är antagligen tarmarna eller något.
 
Sv: Sparkar?

Larvigt eller ej, så mår ju TS dåligt över det.

Ett nytt besök hos vc/um/gyn kan kanske hjälpa till.
Att gå oroa sig för en oönskad graviditet kan inte vara kul.
Oavsett hur rationell oron är.
 
Sv: Sparkar?

Kanske är lite utav en hypokondriker?!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sparkar?

Risken att jag är gravid borde vara minimal, men jag kan inte låta bli att oroa mig.

Släpp oron.
Jag håller med de andra, med så mycket bevis är det fullständigt omöjligt att du är gravid.

Hoppas du kan börja tro på det så du slipper vara så orolig.
 
Sv: Sparkar?

Kanelbulle skrev:
Skulle det vara så att du är gravid i 4:e månaden borde din mage börjat växa, mensen vara puts väck, kanske illamående osv.

Ja, till och med lite mer - jag skulle vara i v. 22 ungefär. Illamående har jag haft, men det var på grund av magkatarr och det gick över när jag behandlade den.

Kanelbulle skrev:
Repade ni kondomen? Eller varför skulle den varit trasig?
En kondom går väldigt sällan sönder, de klarar ganska mycket (så som att träs över huvudet, även om det inte rekommenderas).

Nej, vad jag vet så repades den inte, men jag är inte absolut säker på det.

Kanelbulle skrev:
Vad skulle göra dig övertygad om att du inte är gravid?

Ett ultraljud? Fler test? (ett i månaden räcker gott;))

Fler test känns väl inte så nödvändigt, antagligen kommer de inte att ändra resultat. ;) Ett ultraljud skulle jag definitivt lita på. Jag tror jag ska ringa UM imorgon och prata med dem. Sedan får jag se hur jag känner - om jag inte blir "bättre" så ringer jag till VC i nästa vecka.
 
Sv: Sparkar?

Jag ska försöka att "lägga ner", men det är inte så lätt alltid.

Hypokondriker skulle jag inte kalla mig, snarare väldigt nervös och nojjig.
 
Sv: Sparkar?

Okej, jag ska försöka att slappna av. Tack för ditt svar! :)
 
Sv: Sparkar?

Oj, jag såg inte ditt inlägg innan. :o

Jo, jag har ju en del problem med magen så antagligen är det tarmarna som spökar, men jag kan inte låta bli att vara lite rädd. Det är inte så hårda sparkar och alltid i samband med måltider, så det är ju ganska långsökt att det skulle vara barnsparkar.

Jag ska ringa till UM imorgon och sen får jag se vad som händer.

Tack för ditt svar! :bow:
 
Sv: Sparkar?

Hej!

Här har du en till som är hispig. Sedan jag gjorde min sexuella debut för x antal år sedan har jag haft grav.noja med jämna mellanrum. TUR att det finns test så lättillgängligt och billigt. Jag har också kännt "sparkar" men har som dig testat mig flera gånger negativt.
Just nu är jag inne i en cool fas men rätt som det är kommer nojan krypande igen:crazy:

Kan avsluta med att säga att du kan vara helt lugn. Det låter verkligen INTE som att du kan vara gravid

//aemaria
 
Sv: Sparkar?

Hej!

Skönt att veta att jag inte är ensam och att "sparkarna" inte behöver bero på graviditet.

Okej, tack, jag ska försöka vara lugn också. :)
 
Sv: Sparkar?

De första rörelserna jag kände från bebisen kändes precis som tarmrörelser. Så det är nog väldigt olika.

Jag förstår att du är orolig, men jag tror verkligen att du kan släppa det. Du är ju så överbevisad så sannolikheten för en graviditet måtte vara minimal.
 
Sv: Sparkar?

Jo, jag förstår att risken är i princip obefintlig, men jag tänker hela tiden att det kan vara så ändå. :crazy:

Jag ringde till UM idag, men givetvis hade de ändrat sina telefontider och det var för sent att ringa. Imorgon är jag antagligen inte hemma när de har telefonrådgivning, så jag får nog ringa efter helgen.
 
Sv: Sparkar?

Jag tänkte bara berätta att jag ringde till UM idag och de sa åter igen att jag kan vara helt lugn. Det känns bra nu - jag är ganska lugn, men om jag blir nojjig igen så ska jag ringa till VC på måndag och se till att få en tid där.


TACK för alla era svar!
 
Sv: Sparkar?

Jag kände sparkar i magen för några dagar sedan men jag kan garantera att jag inte är gravid (fick mitt barn för 4 månader sedan). Alltså kan man absolut uppfatta sina tarmar som att de sparkar!

För att ytterligare lugna dig kan jag ju säga att de personer som fortsätter att ha mens under graviditet ofta inte har vanlig mens om jag har förstått det rätt (dvs de blöder men inte alltid på rätt tid och i annan mängd). Det är nog ytterst ovanligt också...

På sätt och vis förstår jag din oro därför att det rent teoretiskt såklart kan finnas en person som har haft sex med kondom, som fortsätter att ha mens, testar negativt upprepade gånger, inte har fått en gravidmage i v22 och TROTS detta är gravid. Men skulle det gälla dig skulle jag gå och köpa en trisslott och vinna högsta vinsten samtidigt! ;)

Lycka till!
 
Sv: Sparkar?

Okej, jag har lite oregelbunden mens och det har jag alltid haft, men själva blödningen har varit som den brukar.

Jo, jag vet att man kan testa negativt långt in i graviditeten, ha 'mens' som vanligt och få mage sent, men även jag inser ju att det är väldigt liten risk att allt det skulle hända en och samma person, särskilt som jag har haft skyddat sex. Fast ändå kan jag inte låta bli att nojja mig.

Och jag hoppas att du slipper köpa en lott och vinna högsta vinsten. ;)
 
Sv: Sparkar?

Tänkte uppdatera er lite (om någon är intresserad. ;))

Jag ringde till VC idag och pratade lite med en distriktsköterska där. Jag berättade om mina magproblem och hon sa att jag inte kunde vara gravid efter alla bevis. På grund av personalbrist såhär i semestertider kunde jag inte få en tid nu, men min husläkare ska ringa hem till mig på fredag. Om vi ska gå vidare med problemen, så skulle nästa steg vara en gastroskopi.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 367
  • Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 386
Senast: Crossline
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 908
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp