N

Notorius

Min häst har jaa vad ska man kalla det, utbrott kanske, när han äter sitt kraftfoder. Om inte jag är där när han ska fodras så stegrar han, slänger med framhovarna (har fastnat i krubban och hinken några gånger) och sparkar i väggarna. När jag ger honom mat är han däremot lugn, men jag vill ju inte vara där varenda morgon.
Och sen står han och sparkar i väggarna (har nästan haft sönder en vägg nu).

Vad ska jag göra? Så där höll han inte på i första och andra stallet.
I stallet vill de ställa honom ensam i ett hörn där de dessutom vägrar stänga fönstrena så det är världens drag där.
Okej, det är bara typ 2 m från de andra hästarna, men ändå.

Sv: Sparkar

Byt till ett stall där han trivs? Det är vad jag skulle kalla, uppenbara tecken på att något inte är som det borde vara...

Men så fort jag är där är han helt lugn :crazy:
Sen kan jag inte byta stall, för det finns inga fler :(
Vill stå inne i stan, men det kommer kosta ca 3000 kr mer i månaden, alldeles för dyrt. Annars hade jag flyttat för länge sen.

Du får leta ordentlig (kanske du redan har :) ) Hästen trivs uppenbart inte. Kanske den inte känner sig trygg där den står nu. Vem vet vad som kan ha hänt där (behöver inte ha hänt ngt).

Antagligen gillar han väl inte sina boxgrannar, men de andra i stallet vill absolut inte flytta runt lite på hästarna, för neej det är såååå jobbigt :mad:

Fast jag har aldrig själv sett honom hålla på, utan det händer bara när inte jag är där har de andra berättat, lite knepigt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 218
Senast: Juli0a
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 220
Senast: SkorpSmulan
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 319
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar