Sparkar bakut.

R

Rikissa

Har en häst som sparkar bakut spec. i ett varv vid ridning och när man gör snävare svängar. Han är kollad av både kiropraktor och veterinär men de hittar inget. Han har en sadel utprovad av en sadelutprovare. När detta började innan sommaren hade han en sadel som ej passade så bra och var öm i ryggen men han är ej öm längre. Ska tilläggas att han gör inget när han rids i skogen även om man böjer honom rejält där.I övrigt en pigg häst, välmusklad, bra hovar osv. Det enda som ej är kollat är tänderna. Kan det kanske vara det. Någon här som haft liknande problem och vad var orsaken i så fall?
Mvh Lotta

Sv: Sparkar bakut.

han kanske tycker de är jobbigt..vet en häst som sparka som en galning när han tyckte de va jobbigt..som en protest liksom.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 591
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764
Hästvård Får börja med att säga att hästen är under utredning av veterinär(er). Ska in igen på klinik fredag. Men önskar input och erfarenheter...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
24 503
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV