Sparkade i hagen

J

jojjogalopp

Hej i förgår när jag gick ut i stallet så va min häst ute i hagen,Och då såg jag att hon stog och sparkade men vänster bakben ungefär som hon ville bli av med någott,
hon haltar ej,
sedan när jag och tjejerna tog in henne och skulle borsta henne så va det lugnt ,
jag va tvungen och springa in och hämta en sak och då sa min dotter att hon gjorde så i gen med benet.

från den dagen så har jag i alla fall inte sätt att hon har gjort någott sånt mer
är det någon som har någon aning vad det kan vara??
Däremot så ska vetrinären karnse komma ut början av nästa vecka
men skulle vara intressant om någon annan har varitt med om detta:confused:

Sv: Sparkade i hagen

Hej
Min häst och några till i stallet brukar också sparka så där.
Min herre gör de tex om det är mycket flugor runt benen eller när jag tvättat svansen och det droppar vatten på bakbenen. Han tror att det är flugor och vill sparka bort dem. De är jätte irriterande för honom. Han kan även sparka bakut ibland pga flugor och dyligt.
Sparkar även med frambenen om de är där och irriterar.

Hej
Min häst och några till i stallet brukar också sparka så där.
Min herre gör de tex om det är mycket flugor runt benen eller när jag tvättat svansen och det droppar vatten på bakbenen. Han tror att det är flugor och vill sparka bort dem. De är jätte irriterande för honom. Han kan även sparka bakut ibland pga flugor och dyligt.
Sparkar även med frambenen om de är där och irriterar.

hej ja några flugor är det ju inte som vi har och hadde minus grader den dagen,
däremot så är det mkt nertrampad och leritt i den hagen hon går i funderade i morse om det kan vara mugg men tittade och kände äfter men hittade inget,
mysko:grin:

Hästar som har fotskabb kan göra så. Vad är det för häst? Har den mycket hovskägg? Frieser och tinkrar är väl de raser som lättast drabbas men alla hästar kan få det. Ser hästen mjällig ut på benbehåringen?

Det finns receptfria medel mot ohyra på apoteket.

Jag skulle oxå gissa på att det är skabb. Då brukar de stå och sparka "stampa" med benen i marken. Min frieser hade det och då sa veterinären åt mig att köpa Frontline på Apoteket. Finns i spray flaska. Fungerade kanon och då behandlar man hela hästen.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 721
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 528
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 847
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka