Spara svansen

Krockodil

Trådstartare
När jag köpte min häst hade han en fin tjock svans men sen gjorde jag misstaget att släppa ihop honom med min unghäst som snabbt TUGGADE upp halva hans svans! :eek: Alltså halva svansen är fortfarande ned till kotan men den andra halvan går kanske till hasen.
Så har någon tips på hur man kan snabbt spara ut svansen igen? Fläta? I en påse? Och om man sätter upp den på något vis, hur ofta bör man ta ut svansen så att den inte slits? Borsta den med rotborste eller hårborste? Dränka med pälsglans?
Om ni råkade ut för detta skulle ni låta den långa delen va eller helt enkelt klippa av den så att hela svansen blev lika lång?

Sv: Spara svansen

Jag har inga bra råd för att påverka utväxten av ny svans men jag tycker gott du kan låta den delen av svansen som är lång vara kvar, snart kommer ju flugorna och andra flygande otyg.

En av mina hästar hade halva svansen avklippt när jag köpte henne. Troligen hade hon haft tovor som ingen brytt sig om att reda ut utan tagit till saxen istället. Det har nu gått lite mer än ett år sedan hon kom hem till mig och nu börjar svansen se bra ut igen, men än är det lite kvar tills den är jämnlång. Jag har bara borstat och sprayat i pälsglans för att förhindra nya tovor.

Liknande trådar

Hästvård Står i valet och kvalet att kapa en del på ena hästens mastodontsvans. Den är tjock, extremt tung, korkskruvar ihop sig, blir skitig och...
2
Svar
23
· Visningar
3 003
Senast: Trott
·
Hästvård Mitt sto har en riktig råttsvans. Hon går på lösdrift året om och får mer än vad hon behöver i matväg. ;) Men nu när vi skall ut på...
2
Svar
33
· Visningar
3 944
Senast: lillsyrran
·
T
Hästvård Hur 17 får ni som har hästar med tjock svans hästar med tjock svans?:D Då menar jag inte ni med grova kallblod som kan borsta med...
2
Svar
33
· Visningar
3 025
Hästvård Mitt fjordsto har väldigt tjock svans, och den vill jag så klart vara rädd om! Eftersom den är så tjock så blir den också väldigt...
2
Svar
24
· Visningar
4 778
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar