H
hasselby
MIn hund
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det något väder jag ska undvika att lägga i?
Snö. Extremt regn, extrem hetta.
Är det någon mark jag ska undvika att lägga på?
Inte i slutet, men i inlärningsfasen skulle jag köra kort gräs eller skogsmark.
Ska jag använda hundens leksaker, eller typ dammisar?
Jag skulle belöna på det sätt som hunden uppskattar mest. Lek, dragkamp, socialt, godis. Hur mkt man belönar måste också stå i proportion till hur bråttom hunden har till slutet. Skenar den redan till slutet så har den ju redan en stark målbild, och lite för bråttom.
Hur länge ska spåret ligga?
5 eller 50 minuter typ. Det kortare för att spåret inte ska ha blåst ut jättemycket, det längre för att luftburna partiklar och så ska ha blåst iväg.
Nu har jag endast lagt ett rakt spår, inte är det svårt för hunden om man gör en vinkel?
Beror på hur den spårar. Är den nogrann, och du tänker på vinden när du lägger en vinkel borde det gå.
Ja det var typ det jag kom ihåg! Men jag återkommer med mera frågor
Är det något väder jag ska undvika att lägga i?
Är det någon mark jag ska undvika att lägga på?
Ska jag använda hundens leksaker, eller typ dammisar?
Hur länge ska spåret ligga?
Nu har jag endast lagt ett rakt spår, inte är det svårt för hunden om man gör en vinkel?
och alla väder. Det finns ju regnkläder.
Och bikini + shorts!
Precis, jag menade främst för en orutinerad hund, att det kan bli för svårt att börja i dessa väder. Däremot när hunden lärt sig ska man såklart träna alla underlag och alla väder. Det finns ju regnkläder.
Med flipflops också!Ja men eller hur Skulle vilja se dig gå bakom din hund i det i typ skog och as högt gräs!