Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Totalt förträngt all kutterspån i svansen, manen och pannlugg utöver alla kläder, täcken mm.Jag hatar kutterspån på alla plan. Det är svårt att mocka i, suger inte upp tillräckligt och fastnar i svans och man och pannlugg. Nä, inte för mig. Tycker dessutom att det är odrygt.
Spånpellets alla gånger.
Svarar @nullo-modo samtidigt. Jag blöter spånpelletserna för att fuktig spån drar åt sig fukt bättre, som en fuktig trasa hemfört med en torr. Mina hästar skulle också äta upp pellets om jag inte gjorde det.
Det är ju alltid lite pellets kvar, trots vätning, och det måste jag gömma under gammalt spån.
Den här meningen fastnade i mitt huvud. Jag har gått och funderat på vad det är för konstig spånvariant du använt med gigantiska spånbitar eller om shettisen bajsar så miniminipluttarKöpte spånbalar för att blanda upp pånpelletsen med till skettisen som stod tre månader på box pga fång. Men spånet var större än shettisens bajsbollar då det var omöjligt att mocka
Totalt förträngt all kutterspån i svansen, manen och pannlugg utöver alla kläder, täcken mm.
Finns en bild om en Googlar "very kronos svans" om hur speciellt en av mina var om svansen varje morgon.
Beror det inte mkt på vad man är van vid också?
Jag har tex haft halm de senaste åren och då är det ju jättelätt att detaljmocka i spån när man jämför! Är man däremot van vid pellets där spånet blir så finfördelat att det bara rinner genom grepen är det såklart rätt jobbigt att behöva stå och "skaka" bort spånet
En sak ang spånpellets jag funderat på - tycker det dammar rätt mycket?
I mitt stall kan man välja mellan spån, spånpellets och torv. Själv har jag spån men stallkompisarna har lite olika. Tycker det är ganska mkt damm i stallet som lägger sig som en hinna överallt? Oavsett hur mycket man vädrar och ventilerar.
Spånbalarna är en dammfri variant så jag tror inte att det är de som är bovarna i detta..
Hmm, jag har haft kutterspån (alltså spån i bal) förr och aldrig märkt att det blir damm. Det här dammet är ganska "tungt", kanske är torven då? Det känns liksom inte dammigt i luften utan det är mer att det lägger sig ett lager damm på täcken osv.Jag har haft alla underlag utom papper tror jag. Torv och spånpellets är absolut mest lättmockat. Halm är inte lätt om man jämför, precis som du säger.
Kutterspån (även om den är "dammfri") dammar rejält. Det syns inte lika bra som torv men flyger högre och längre. Torvdamm är tämligen tungt och verkar inte irritera luftvägar lika mycket.
Spånpellets dammar inte mycket, speciellt om man fuktar före.
Man brukar enkelt kunna se skillnad på torv och spåndamm iom att färgen skiljer så mycket mellan demHmm, jag har haft kutterspån (alltså spån i bal) förr och aldrig märkt att det blir damm. Det här dammet är ganska "tungt", kanske är torven då? Det känns liksom inte dammigt i luften utan det är mer att det lägger sig ett lager damm på täcken osv.
Haha, tja är väl en blandning av både alternativenDen här meningen fastnade i mitt huvud. Jag har gått och funderat på vad det är för konstig spånvariant du använt med gigantiska spånbitar eller om shettisen bajsar så miniminipluttar
Min häst behöver 5-6 säckar per vecka kutterspån räckte det med 1.5 per veckaSäger också spånpellets! Så lättmockat! Blandar ibland ut med en halv bal kutterspån om jag tycker att det börjar bli för kompakt.
Går ca en säck i veckan för mig om jag mockar själv hela veckan. Men ofta två om någon annan mockar ett par dagar... Så det hänger väl lite på vad man är van att mocka i också.
I min mening är torv det absolut dammigaste av de tre, upplevelsen av en hinna damm i hela stallet har jag bara från stallet där jag står nu, där alla står på torv, och inte med de andra.En sak ang spånpellets jag funderat på - tycker det dammar rätt mycket?
I mitt stall kan man välja mellan spån, spånpellets och torv. Själv har jag spån men stallkompisarna har lite olika. Tycker det är ganska mkt damm i stallet som lägger sig som en hinna överallt? Oavsett hur mycket man vädrar och ventilerar.
Spånbalarna är en dammfri variant så jag tror inte att det är de som är bovarna i detta..
I min mening är torv det absolut dammigaste av de tre, upplevelsen av en hinna damm i hela stallet har jag bara från stallet där jag står nu, där alla står på torv, och inte med de andra.