Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När man ändå är i Degerfors finns även Fasaskogen, med olika vandringsleder och fint att titta på!I Degerfors finns Sveafallen. Där är det trevligt att traska runt. Inget storslaget men mysigt om det finns tid. Nu ligger det visserligen i Örebro län men inte så långt bort från Kristinehamn.
Båstnäst är gigantiskt jämfört med Ryds. Helt klart värt det!Det finns absolut med som alternativ!
Kul utflyktsmål, tack
Jag har faktiskt kikat på den! Vi brukar besöka Ryds bilkyrkogård när vi har vägarna förbi så det är right up our alley
Vilket ställe, tack för tipset!Du har ju Håverud akvedukt utanför Mellerud, sluss och glaskonst.
Äsch, är det bara inom rimligt köravstånd spelar det mindre roll i vilket län det är. Det ser absolut intresseant ut!I Degerfors finns Sveafallen. Där är det trevligt att traska runt. Inget storslaget men mysigt om det finns tid. Nu ligger det visserligen i Örebro län men inte så långt bort från Kristinehamn.
Det har stått högst på min önskelista sedan förra sommaren när en instagrammare jag följer postade bilder därifrånStannar ni ändå till i Fengerfors kan ni ju passa på att besöka gruvorna där med, vid Fröskog tror jag att dem är. Finns bland annat en slinga där på ca tre km där man kan gå in i några gruvor och upp på berget. Fint ställe att promenera på i övrigt med.
Helt klart ett måste, tack Och vilken fin bild, väldigt effektfullt med höstlöven på marken!
Vilket ställe, tusen tack för tipset!Kolla in diabasbrottet på Hunneberg, Vargön. Det är inte så lång promenad dit, max 2-3 km. Det finns även flera grottor på hunneberg. Diabasbrottet
https://maps.app.goo.gl/R5j6CPT9D7uKN3uN8
http://vardagsturen.blogspot.com/2014/09/grottor-vid-hunnebergs-fot-vastra-tunhem.html?m=1
Båstnäst är gigantiskt jämfört med Ryds. Helt klart värt det!
När man ändå är i Degerfors finns även Fasaskogen, med olika vandringsleder och fint att titta på!
Och så finns limstensgruvorna i Mullhyttan, ca 3 mil från Degerfors. Nu är jag en bit från Värmland, men de är riktigt coola tyckte vi!
Sambon hälsar att en stadsvandring i Kristinehamn kan vara trevligt också, tror det kan finnas gudiade turer också!