Septicemia
Trådstartare
Vi ska iväg på en road trip i sommar, har tagit sikte på Värmland och efterlyser spännande platser att besöka. Jag har snöat in på gruvor, stenbrott och industrihistoriska besöksmål, finns det några särskilda en absolut inte får missa? Några som kanske inte är extremt turist-täta i semestertider (inget måste men det är ju alltid ett plus)? Annars tycker vi att det mesta som är historiskt, forntida eller kan hittas i skogen är kul, det behöver inte vara grandiost för att väcka intresse.
Tips kring natur/utomhusupplevelser mottages tacksamt. Även museer och bra matställen! Vi är friluftsnördar men planerar inte att vandra milslånga sträckor, att ta sig några km på skogsstigar för en makalös utsikt, ett fint vattenfall, gravröse eller liknande är däremot inga problem. Jag pysslar med naturfoto och hoppas få nytta av kameran på resan
Sidenote: Vi utgår från Blekinge och planerar vi att köra genom Dalsland upp mot Värmland, tips som ligger längs E45 mellan Trollhättan och Åmål går också bra!
Tips kring natur/utomhusupplevelser mottages tacksamt. Även museer och bra matställen! Vi är friluftsnördar men planerar inte att vandra milslånga sträckor, att ta sig några km på skogsstigar för en makalös utsikt, ett fint vattenfall, gravröse eller liknande är däremot inga problem. Jag pysslar med naturfoto och hoppas få nytta av kameran på resan
Sidenote: Vi utgår från Blekinge och planerar vi att köra genom Dalsland upp mot Värmland, tips som ligger längs E45 mellan Trollhättan och Åmål går också bra!