Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Alltså jag har bott typ 0.5-1 mil bort i 14 år och aldrig hört talas om detta märkliga ställe.
Jag åker den sträckan av väg 214 där huset ligger minst en gång i veckan...

Jag har inte skymtat fastigheten, vare sig vinter eller sommar, och "ingen" har nämnt existensen av denna minst sagt originella fastighet för mig!

Nästa gång jag åker den vägen, så ska jag banne mig svänga ner där.
 
Alltså jag har bott typ 0.5-1 mil bort i 14 år och aldrig hört talas om detta märkliga ställe.

Jag åker den sträckan av väg 214 där huset ligger minst en gång i veckan...

Jag har inte skymtat fastigheten, vare sig vinter eller sommar, och "ingen" har nämnt existensen av denna minst sagt originella fastighet för mig!

Nästa gång jag åker den vägen, så ska jag banne mig svänga ner där.
Ni kan väl gå på visning :D !! Så vi kan få en rapport "inifrån".... :D
 
Väcker många frågor det där vikingahuset.
Har det bedrivits nån slags verksamhet (men då borde väl ni som bor i närområdet hört talas om det).
Eller är det nån tok som bott i det där? Eller haft som semesterboende?

Jag tror det eventuellt kan finnas potential för att sälja till någon som pysslar med turistupplevelser?

Är vikingar och riddare alltså samma sak?
För det där är inget jag tänker på om någon säger riddare 😅. Men det kan ju vara hur jag tänker bara.

Edit: En amazon är ju förvisso heller ingen viking för mig. Men det ordet i sig betyder väl krigare bara tror jag?
 
Väcker många frågor det där vikingahuset.
Har det bedrivits nån slags verksamhet (men då borde väl ni som bor i närområdet hört talas om det).
Eller är det nån tok som bott i det där? Eller haft som semesterboende?

Jag tror det eventuellt kan finnas potential för att sälja till någon som pysslar med turistupplevelser?

Är vikingar och riddare alltså samma sak?
För det där är inget jag tänker på om någon säger riddare 😅. Men det kan ju vara hur jag tänker bara.

Edit: En amazon är ju förvisso heller ingen viking för mig. Men det ordet i sig betyder väl krigare bara tror jag?
Jag tror att man får hålla på ett tag om man ska försöka hitta någon slags logik, rim och reson i det där bygget :D
 
Tittar man bara på läge och markstorlek tror jag man skulle göra något riktigt bra av det hela. Men det skulle kosta några miljoner. Iofs är priset så pass lågt att det kanske finns de som har råd. Mycket potential tycker jag, men absolut måste är att blåsa ut huset (om man får lov riv) och bygg om.
 
Nu låter det väl som att jag är sjuk i huvudet men jag undrar om det är så illa under all gräslig inredning?
River man ut all inredning, målar om och lägger puts på en del ställen så tror jag insidan blir rätt trevlig.
På utsidan behövs en jäkla massa skit i form av horn, skyltar och skumma byggnationer bort.
 
Edit: En amazon är ju förvisso heller ingen viking för mig. Men det ordet i sig betyder väl krigare bara tror jag?
Jag hade ju kallat det för Valkyria om man nu ska hålla vikingatemat, men jag undrar vad den moderna sadeln med nya stigbyglar som hänger ute har med saken att göra? :confused:

Så många frågor, så lite svar tills vi får en rapport från @skogaliten m fl som går på visningen. :up:
 
Nu låter det väl som att jag är sjuk i huvudet men jag undrar om det är så illa under all gräslig inredning?
River man ut all inredning, målar om och lägger puts på en del ställen så tror jag insidan blir rätt trevlig.
På utsidan behövs en jäkla massa skit i form av horn, skyltar och skumma byggnationer bort.
Just därför som jag blev nyfiken på hur det ser ut när man väl tagit bort all deras inredning :D
 
Jag hade ju kallat det för Valkyria om man nu ska hålla vikingatemat, men jag undrar vad den moderna sadeln med nya stigbyglar som hänger ute har med saken att göra? :confused:

Så många frågor, så lite svar tills vi får en rapport från @skogaliten m fl som går på visningen. :up:
Det finns ingen visningstid inlagd.

Det står "kontakta mäklaren för visning", och jag tror jag avstår från att låtsas vara såpass intresserad så att jag bokar en enskild visning.
 
Jag hade ju kallat det för Valkyria om man nu ska hålla vikingatemat, men jag undrar vad den moderna sadeln med nya stigbyglar som hänger ute har med saken att göra? :confused:

Så många frågor, så lite svar tills vi får en rapport från @skogaliten m fl som går på visningen. :up:
Verkar inte vara öppen visning. Jag hittade iaf inget datum. Men vi skall lämna dottern på lördag på ett ställe som gör att vi är närmare. Kan hända att bilen tar den vägen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp