Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Fick frågan på BVC om min bebbo reagerar på musik. Hon är 8 månader och hennes reaktion är att hon blir tyst och lugn om hon är ledsen och gråter innan.
Men hur "ska" så små barn reagera på musik? De kan ju knappast dansa rumba eller så. Hur reagerade era spädbarn på musik?
Ska de reagera på något visst sätt? Hon menade inte om hon verkade överhuvudtaget reagera på musik, dvs så att hörseln fungerar?
Min grabb älskar visserligen när man sjunger men annars går radio så pass ofta att han inte reagerar på det. Men börjar storasyrran sjunga i rummet brevid och han inte ser henne så gör han allt för att tag sig inom synhåll!
Nu är jag ingen supernannymamma.. men något mina två små flickor lärt mig är "det finns inget "SKA" i bebisvärlden"
Min första tjej somnade som en klubbad säl till "Arn-musiken".. min andra tjej har tyvärr inte fått lyssna så mycket (måste skärpa mig lite där *S*) men hon slappnar av och somnar på min axel om vi dansar till Sade.
Ah, det var nog det hon menade. Ja, min bebis somnar ju också till musik och blir ju lugn av det så nog reagerar hon väl på något sätt. Verkar som om hon gör som era bebbosar.
(Anledningen till att jag frågade var att BVC-tanten såg lite undrande ut när jag sa att hon blir lugn av musik.. Hon fick lite "fel svar"-min, men jag var kanske lite nojjig på hennes reaktion. Hade haft migrän innan och var väl inte riktigt "nykter". Hon tjafsade ju om vikten också (se annan tråd), så det var så mycket som kändes negativt när jag var där.)
De bryr sig inte så mycket om musik på radion men älskar när jag sjunger för dem eller sjunger och spelar flygel. Då springer de fram till mig i gåstolarna så fort de kan, ler stort och sedan hoppar de upp och ner i stolarna. Hur skojiga som helst !
Ekonomi & Juridik Om jag skulle ta tillbaka en häst pga att något hade hänt hos nya ägaren så hade jag inte heller velat sälja den till någon ny nästa...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.